سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/7/28 08:42:01
دستیار ویژه و مشاور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی:

نهضت پیشرفت بانوان به دنبال شناسایی و متشکل کردن بانوان فعال در جامعه است

حجت الاسلام ورمزیار در جلسه ستاد نهضت پیشرفت بانوان شهرستان بهار با رابطین و مسئولین هیئات مذهبی مهمترین ماموریت نهضت را ایجاد یک جبهه متمرکز از تشکل های جدا از هم در حوزه بانوان برشمرد و گفت: ایجاد نهضت با بانوان و ادامه آن نیز با بانوان خواهد بود.

شناسه خبر: 11881

به گزارش نشاط شهر، ستاد نهضت پیشرفت بانوان شهرستان بهار با حضور  رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار، مشاور و دستیار ویژه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، مسئولین و رابطین فرهنگی هیئات مذهبی شهرستان بهار با موضوع بررسی نقش هیئات مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در عصر دیروز در حوزه علمیه صدیقه کبری(س) برگزار شد.

 

 

رییس نهضت پیشرفت بانوان شهرستان بهار،هدف از تشکیل این نهضت را حل مشکلات بانوان شهرستان بدست خود بانوان و هم افزایی خود مردم با همکاری و یاری  ارگان ها  و مسئولین عنوان کرد و با معرفی نهضت و کارکرد آن در جامعه  به نقش مهم زنان در این نهضت اشاره کرد.

 

 سمیه عیوضی افزود: دغدغه مندی کافی نیست باید به مسئولیت پذیری و توانمند سازی محیط پیرامون با توجه به احیای گفتمان انقلابی بپردازیم.

 

عیوضی تصریح کرد: پیشرفت چیزی نیست جز تلاش آحاد ملت، برای به سازی خود و محیط خود با هدف خودسازی و جامعه سازی تا اینکه اثرگذار در محیط پیرامون باشیم. به عنوان نهضت پیشرفت بانوان در ابعاد خانواده، محله، برای رفع آسیب ها پیشگام باشیم ودر هیات با بیان معارف اهل بیت و سیره اهل بیت باید از بدعت ها و عرفان های نوظهور به دور باشیم.

 

در ادامه حجت الاسلام ورمزیار، دستیار ویژه مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی به ایراد با طرح این سوال که چرا با وجود تعدد کارهای فرهنگی در جامعه نمی‌توانیم شاهد تاثیر حداکثری در جامعه باشیم، اظهار داشت: نهضت پیشرفت بانوان به دنبال شناسایی، متشکل کردن بانوان و شبکه سازی آنهاست، الان به جایی رسیده ایم که فردگرایی و کار تک گروهی ما را به جایی نمیرساند و نیازمند جبهه سازی و متشکل کرده گروه های مختلف در حوزه های مختلف هستیم.

 

حجت الاسلام ورمزیار با برشمردن نقش های متفاوت زن در جامعه تصریح کرد: زنان ما چهار نقش اساسی دختر بودن، مادر بودن، زن بودن و فعال جامعه بودن را دارند و نهضت باید برای هر یک از این نقش ها برنامه ویژه ای تدوین کند.

 

وی به برخی مسائل پیش روی بانوان جامعه از جمله طلاق، اعتیاد، بالا رفتن سن ازدواج، تجرد قطعی و انحرافات اخلاقی اشاره کرد و اظهار داشت: نهضت پیشرفت بانوان باید برای هر یک از اینها برنامه داشته باشد و در کم کردن این آسیب ها باید نقش آفرینی کند.

 

ورمزیار اضافه کرد: در تاریخ ۲۸ شهریور ماه ستاد نهضت بانوان با برگزاری یک همایش استانی رسما اعلام موجودیت کرده و کار خود را آغاز کرد و خوشبختانه شهرستان بهار اولین شهرستانی بود که با وجود زنان فعال در عرصه اجتماع در استان موفق به ایجاد نهضت شد.

 

مشاور مدیر کل تبلیغات اسلامی اذعان کرد: مهمترین ماموریت نهضت بانوان این است که باید از تشکل هایی که تک به تک به انجام امور فرهنگی در زمینه بانوان می پردازند، یک جبهه متمرکز ایجاد کند تا مسائل شهرستان در آن حل شود.

 

در انتهای جلسه پرسشنامه هایی به منظور معرفی مشکلات و اولویت بندی مسائل و مشکلات بانوان شهرستان بین حاضرین توزیع شد تا کارگروه های نهضت بر اساس آن شکل گیرد.

 

مرضیه کریمی رادپور

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی