سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

آیین تجلیل از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان بهار با حضور فرماندار، مدیر اداره امور هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان،رئیس دفتر امام جمعه شهرستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار و اعضای انجمن های هنری شهرستان بهار (نویسنده، شعرا، هنرهای نمایشی و تجسمی، موزیسین ها) در سالن جلسات فرمانداری شهرستان بهار برگزار شد، این مراسم به پیشنهاد فرماندار بهار در راستای پاسداشت فرهنگ ناب زبان ترکی به صورت ترکی برگزار شد.

شناسه خبر: 12309

به گزارش نشاط شهر، فرماندار شهرستان بهار در مراسم آیین تجلیل از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان بهار با اشاره به اینکه زبان ترکی و فرهنگ ترکی، فرهنگ نابی است و باید تقویت شود گفت: آثار هنرمندان ما باید دیده شود، هنرمندان و بزرگان کشور در تاریخ دنیا اثر گذارند، هنرمندان شهرستان بهار هنرمندان نجیب، ارزشی، ارزشمند وخلاق  هستند که در تراز ملی و تراز انقلابی قرار دارند.

 

روح اله نباتی اذعان کرد: کارگزاران و هنرمندان باید سعی کنند در تراز  انقلاب قرار گیرند که نمونه آن سید شهیدان اهل قلم سیدمرتضی آوینی است که اثراتی ماندگار در تاریخ بر جا گذاشته است و امروز با تشویق مردم به هنر، مردم را با هنر آشنا کنیم تا به هنر علاقمند شوند و با تبیین دستاوردهای انقلاب با قلم توانا و زیبای هنرمندان تاثیر گذار باشیم.

 

نباتی تصریح کرد: سیاست زاییده اقتصاد است و اقتصاد روییده فرهنگ، و فرهنگ از طریق هنر میتواند اقتصاد و سیاست را راهبری کند، و این اهمیت ویژه ی  هنر را بیان میکند، باید بتوانیم بر اساس مبانی فلسفی، هنر تولید کنیم و هنر را اقتصادی و تجاری کنیم و ارزش ها را منتقل کنیم.

 

وی اضافه کرد: در طول این چند صد سال نتوانستیم هنرمان را تبیین کنیم ما ملت وابسته ای بودیم که در تاریخ چند ده هزار ساله، عقب ماندگیهایی را داشتیم اما در این ۴۳ سال انقلاب بخش عمده ای از عقب ماندگی ها را تحت شدیدترین فشارها، تهدیدات، تحریم ها و ظلم هاجبران کرده ایم، و جا دارد ما تبیین کنیم، باید تلاش خودمان را بکنیم ، بخش عمده راه را رفته ایم و به امید خدا باقی مانده راه را هم طی خواهیم کرد، چون هنر ایران غنی و ارزشمند است.

 

نباتی نیز گفت: هنرمندان ارزشی و  انقلابی باید محور جامعه باشند و افکار عمومی را هدایت  کنند و چهره مثبتی از شهرستان بهار را برای همگان بسازند تا آثار هنرمندان شهرستان در سطح ملی دیده شود.

 

فرماندار نیز در پاسخ به دغدغه های هنرمندان گفت: من از هیچ کوششی برای حل مشکلات و دغدغه هنرمندان شهرستان بهار دریغ نمیکنم شاید موفق نشوم همه مشکلات را حل کنم اما تا آنجایی که توان داشته باشم تلاش میکنم مشکلات عرصه هنر را حل کنم و در راستای انتشار آثار هنرمندان این شهرستان پیگیر اختصاص اعتبارات به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهم بود.

 

در پایان مراسم به رسم یادبود  لوح تقدیر و هدایایی با حضور مسئولان به هنرمندان شهرستان اهداشد.

 

 انتهای پیام/ص

 

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر