سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

دهیار روستای دهنجرد با عملکردی بی‌نظیر و با کمک اهالی روستا در حرکتی خودجوش و جهادی توانست برای آبادانی روستا در ۴۰ روزِ اول کاری خود، ۸۰ درصد عقب نشینی روستا را انجام دهد.

شناسه خبر: 12883

 

به گزارش نشاط بهار، روستای دهنجرد که از توابع لالجین و در ۲ کیلومتری این شهر واقع شده جمعیتی بالغ بر ۹۲۰ نفر دارد و دارای ۲۵۰ خانوار است.

 

در طی یک دعوت رسانه ای از سوی دهیاری این روستا و در قالب یک بازدید نیم روزه متوجه شدیم اهالی این روستا در یک کار انقلابی و جهادی یک عمل نو دربحث معبر گشایی انجام داده اند که این کار با پیشنهاد و توصیه اعضای شورا ازجمله آقایان علی زارعی، حمیدرضا احمدی ضمیر، خانم ندا پیغمبری و همچنین دهیار این روستا، در روستا آغاز شد و اهالی با نذر عمرانی اقدام به عقب‌نشینی کردند.

 

 

در این بازدید مریم عارفی فرد دهیار روستای دهنجرد که کمتر از دوماه است تصدی دهیاری را بدست گرفته شروع به معرفی این روستا کرد و گفت: شغل اکثر اهالی دامداری و کشاورزی می‌باشد و بیشتر سیب‌زمینی، خیار، کدو در زمین های این روستا کاشته می‌شود و همچنین تولیدات خیارشور خوبی دارند که به استان های مختلف صادر می‌کنند.

 

 

وی بیان کرد: طبق ابلاغ طرح هادی طی ده سال، ۲۱ ملک عقب‌نشینی در سطح روستا انجام دادند و در طی۴۰ روز اخیر،  ۵۰ عقب‌نشینی در سطح روستاها انجام شده است.

 

وی اذعان کرد: این اقدام مطلوب صفر تا صد از خاک‌برداری، تخریب، آواربرداری و دیوارکشی توسط خود اهالی بصورت خودجوش فی‌ سبیل‌ا.. انجام‌ شده است. 

 

این مقام مسئول ادامه داد: دراین طرح اهالی، جوانان و سرمایه داران خودجوش و کاملا جهادی به یاری اهالی آمدند تا باعث تسریع امور و پیشرفت و توسعه روستا شوند.

 

دهیار روستای دهنجرد افزود: در ادامه ی نذر عمرانی، اهالی روستا جهت تسریع در پروژه‌های عمرانی روستا، تیرهای چوبی که از خانه‌های فرسوده خارج‌شده بود را به دهیاری اهدا کردند که حاصل فروش این چوب ها به حساب دهیاری واریز شد.

 

وی تصریح کرد: اهالی روستای دهنجرد علاوه‌ بر نذر عمرانی در قالب کاری زیبا، در دهه اول محرم  هزینه نذورات از قبیل ذبح گوسفندان و هزینه ولیمه ها را به حساب دهیاری واریز کردند تا برای هزینه‌های عمرانی سطح روستا استفاده شود.

 

در ادامه  عارفی فرد به یکی دیگر از کارهای جهادی اهالی کوشای روستای دهنجرد اشاره کرد و گفت: کار زیبای "نهضت روشنایی روستا توسط بانوان" از دیگر  کارهای جهادی بانوان روستای دهنجرد میباشد که با تقبل هزینه‌های شخصی و جمع آوری کمک مردمی، چراغ های یک‌شکل خریداری کرده‌اند  تا پس از آسفالت ریزی جهت زیبا سازی روستا بر سر درب منازل نصب شوند.

 

وی گفت: در حال حاضر تعویض شبکه آبرسانی روستا در حال انجام است؛ اهالی با کندن مقابل درب منزل و بهبود شرایط برای پیمانکار اداره آب، سبب تسهیل و سرعت بخشیدن به تعویض شبکه شده اند، همچنین زیرزمینی کردن سیم‌های مخابرات و فیبر نوری شدن در این روستا انجام شده است که شایان ذکر است دهنجرد تنها روستایی در سطح استان می‌باشد که تمام معابر از فیبر نوری برخوردار می شوند و در هر مکان به زیرساخت ها آسیب وارد می‌شود اهالی کمک به تعمیر آن می کنند.

 

شایان ذکر است که‌ این اقدام دهیار پرتلاش و اهالی جهادی و انقلابیِ روستا حاصل و پیامد های بسیار خوبی برای روستا داشته تا مسئولان استانی و شهرستانی با حضور و بازدید در روستا قول های مساعدی چون تعویض شبکه آب‌رسانی فرسوده کل روستا، تیر برق، شبکه زیر زمینی مخابرات و آسفالت را برای رونق روستا انجام دهند.

   

مریم عارفی فرد در خاتمه ی این بازدید با تشکر از شوارای زحمت‌کش روستا و همچنین اهالی روستا اظهار کرد: این حرکت جهادی  برای اولین‌بار در سطح استان همدان انجام شد، اما با توجه به بحث نذر عمرانی بدون تقبل هزینه‌ای برای دولت یا دهیاری ۵۰ عقب‌نشینی طی ۴۰ روز  توسط خود اهالی انجام شد و ۱۰ عقب‌نشینی طی هفته آینده انجام خواهد شد که اگر دولت میخواست در این طرح ورود پیدا کند میلیاردها تومان باید هزینه میکرد و این حرکت جهادی توسط اهالی ستودنیست.

 

وی از دکترحمید میرزایی بخشدار محترم بخش لالجین، آقای رضا زارعی رئیس مخابرات لالجین، آقای اصلانی رئیس مخابرات شهرستان بهار، آقای گرزی رئیس مخابرات استان همدان، آقای مرتضی شریفی مدیر امور اب و فاضلاب شهرستان، مسئولین بسيج سازندگی استان و شهرستان اقایان سرهنگ قره باغی،  مهندس کیانی، مهندس یوسفی

و سرگرد ابوالفضل مرادی بابت کمک و خدمات شایسته تشکر و قدردانی نمود.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی