سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

استاندار همدان گفت: در سفر رییس جمهور به این استان در مرداد ماه امسال، چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه و احیا معادن استان اختصاص یافت.

شناسه خبر: 12884

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد شامگاه پنجشنبه در چهل و ششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه در استان همدان از ۳۰۲ معدن موجود ۱۹۸ معدن فعال هستند اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده و پرداخت تسهیلات در تلاش هستیم تا معادن تعطیل و نیمه فعال را احیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان همدان ظرفیت های چشمگیری در زمینه سنگ های تزیینی دارد افزود: شهرک فرآوری سنگ های تزیینی در استان همدان با حمایت استانداری و همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صمت و جانمایی مناسب در خارج از شهر ایجاد شود تا نمادی از سنگ های تزیینی در غرب کشور باشد.

استاندار همدان تصریح کرد: به دنبال افزایش سهم تخصیص منابع به بخش معدن، مجوز خرید ماشین آلات دست دوم، برطرف کردن معارضین محلی در محدوده معادن و ایجاد شهرک فرآوری سنگ‌های تزئینی و مصالح ساختمانی هستیم.

قاسمی فرزاد گفت: تمدید پروانه‌های معادن در حال بهره برداری، رفع موانع زیست محیطی و منابع طبیعی، توسعه معادن دولومیت و معادن فلزی برای افزایش سرمایه گذاری در بخش معادن استان پیگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: معادن باید یک درصد از درآمد خود را بابت خسارت هایی که به محیط زیست وارد می‌کنند بپردازند که در یک حساب مشخص خزانه معین استان نگه داری تا طبق قانون برای ترمیم محیط زیست هزینه شود.

در این جلسه ۱۰ مورد از مشکلات معادن استان بررسی شد و بعضی از موارد به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سطح ملی ارجاع داده شد تا تصمیمات مقتضی صورت گیرد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی