سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مجلس با عذرخواهی از مردم به دلیل وضعیت اقتصادی، گفت: قیمت کالاهای اساسی با حقوق ۷ تا ۱۰ میلیونی عموم مردم جامعه همخوانی ندارد.

شناسه خبر: 13203

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبرگزاری خانه ملت، فتح‌الله توسلی با انتقاد از گرانی اقلام اساسی مردم در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان، گفت: قبل از هر حرفی از مردم به دلیل وضعیت اقتصادی عذرخواهی می‌کنم  آنچه که امروز شاهد هستیم محصول فرآیندی از عملکرد مسئولان است، درواقع یک سری تصمیمات غلط گرفته شد که وضعیت اقتصادی را به اینجا کشاند.  

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف ارز ترجیحی به‌عنوان به یک تصمیم نامناسب ازسوی دولت، افزود: شخصا مخالف این اقدام دولت بودم چراکه دولت توانای بازگردان قیمت‌ها به شهریور 1400 را به دلیل نداشتن زیرساخت‌ها نداشت، البته دولت معتقد بود چنین توانایی را دارد اما در واقعیت این توانایی را نداشت و نتوانست قیمت کالاهای اساسی را پس از حذف ارز ترجیحی ثابت نگه دارد.

وی به نقش بازار متلاطم ارز در افزایش قیمت کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: اگرچه بازار ارز به طور مستقیم و غیرمستقیم بر قیمت تمامی کالاها اثر می‌گذارد اما در یک سال گذشته نزدیک به 20 هزار تومان بر قیمت دلار اضافه شد!هرچند دولت قیمت ارز نیمایی را مشخص کرد اما بازار از قیمت ارز نیمایی تبعیت نکرد و قیمت اجناس مختلف افسارگسیخته بالا رفت.

توسلی با بیان اینکه قیمت کالاهای اساسی با حقوق 7 تا 10 میلیونی عموم مردم جامعه همخوانی ندارد، به یکی از دلایل گرانی گوشت قرمز اشاره کرد و افزود: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی با عدم تامین نهاده‌های دامی، دامداری سنتی در روستاها را نابود کرد چراکه دامداران علاوه‌بر اینکه زندگی خود را با محصولات دامی‌شان تامین می‌کردند گوشت آن را نیز به بازار عرضه کرده و قیمت گوشت متعادل باقی می‌ماند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیداوارم سیاست‌های -که دولت به تازگی وعده آن را برای کنترل بازار داده- بتواند بازار محصولات مختلف به ویژه کالاهای اساسی را سامان دهد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی