سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

دومین جلسه غیر رسمی مجمع عمومی انجمن فرهنگ و توسعه شهرستان بهار به ریاست سردار رضا طلایی نیک در بهار برگزار شد و بر فعالیت غیر انتخاباتی، غیر سیاسی و غیر حزبی و ماهیت فکری مشورتی آن در مسائل بنیادی شهرستان تاکید شد و در خصوص مسائل مهم شهرستان از جمله اصلاح حریم شهرستان در آن گفتگو شد.

شناسه خبر: 13239

 

به گزارش نشاط شهر، دومین جلسه مجمع عمومی انجمن اسلامی فرهنگ و توسعه بهار در کانون میعاد بهار در روز ۱۲ فروردین سال جدید به ریاست سردار رضا طلایی نیک  برگزار شد.

 

 

 

در ابتدای این جلسه طلایی نیک به ایراد سخن پرداخت و ضمن تبریک به مجتبی فیض الهی در مسئولیت جدید فرمانداری بهار گفت: آقای فیض الهی از اعضای انجمن هستند که با سوابق درخشانی که در سال‌های اخیر داشتند هم اکنون به عنوان فرماندار شهرستان بهار انتخاب شدند و با تجربه خوب ایشان در زمینه اقتصادی امیدواریم بتوانیم توام با توسعه فرهنگی، توسعه اقتصادی را هم در شهرستان شاهد باشیم.

 

طلایی نیک ادامه داد: دکتر نباتی بردار انقلابی و مدیر مستعد و ارزشی شهرستان بودند و تقدیر چنین بود که تا اینجا در خدمتشان باشیم‌، از زحمات ایشان متشکریم و از ایشان تقدیر خواهد شد.

 

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص انجمن پرداخت و گفت: نزدیک دو سال است ایده تشکیل انجمن ایجاد و کارگروه های مختلف در آن شکل گرفته است، اولین موفقیت این انجمن اراده و همت در شکل گرفتن این انجمن بود، دومین موفقیت آن تدوین اساسنامه انجمن با کمک و مشارکت دیگر تشکل ها بود و در مجمع عیر رسمی عمومی سال گذشته اساسنامه با اقتضائات بومی شهرستان بهار به صورت فکری، مشورتی در موضوع فقط شهرستان بهار تدوین شد.

 

 

ماهیت انجمن فکری، مشورتی و فرهنگی است

 

وی تاکید کرد: ماهیت این انجمن فکری، مشورتی و فرهنگی در مسائل اساسی و بنیادی شهرستان است و نه مسائل جاری، هدف بیشتر همفکری و انتقال تجربیات است و مجلس مشورتی محلی تلقی می شود؛ ویژگی دیگر آن این است که ماهیت سیاسی، انتخاباتی و حزبی و همچنین اقتصادی ندارد؛ بالاترین رکن آن به ترتیب مجمع عمومی ، شورای عالی، کارگروه های تخصصی و کارگروه های محلی است و تا سه ماه آینده کارگروه های محلی در شهرهای لالجین، صالح آباد و مهاجران نیز تشکیل خواهد یافت.

 

وی یکی از ویژگی های انجمن را که توجه خاص باید به آن شود ترکیب بین نسلی در انجمن دانست و تاکید کرد: ما نیازمند حضور جوانان در این انجمن هستیم، نیازمند کادر سازی با انتقال تجارب هستیم، در فضای جنگ ترکیبی سال گذشته ، دشمن در ایجاد فضای تفوق در فضای مجازی موفق بود و تاکید بر حضور جوانان در انجمن است.

 

وی در خصوص عضوگیری انجمن گفت: عضوگیری اولیه صورت گرفته، محل استقرار انجمن تامین شده و ثبت تشکل در سامانه وزارت کشور صورت گرفته و پس از تایید عضوگیری رسمی آن حدودا طی سه ماه آینده در شهرهای لالجین، صالح آباد و مهاجران نیز انجام خواهد شد و شعب انجمن در این شهرها نیز آغاز به کار خواهد کرد.

 

در ادامه مجتبی حسینی دبیر موقت شورای عالی به بیان اهم فعالیت های انجمن در طی یک سال گدشته پرداخت و گفت: یکی از مهمترین فعالیت های انجمن در طی سال گدشته تدوین اساسنامه بود، یکی از اهداف مهم اساسنامه تقویت تعامل اجتماعی است، متاسفانه گروه های مختلف اجتماعی به صورت جزیره ای کار می کنند و ما در اینجا سعی بر ایجاد احساس همدلی و اتحاد در بین اعضا داریم.

 

حسینی گفت: بالاترین مرجع این انجمن مجمع عمومی است و قائم به شخص نیست، مسئولین شهرستان هم در جریان تشکیل این انجمن بودند، اما بعضی دوستان کمرنگ پیش می آیند و پشت ذهنشان این است که شاید هدف اصلی انجمن سیاسی و انتخاباتی باشد، در صورتی که چنین نیست.

 

 

اصلاح حریم شهرستان بهار مهمترین موضوعی است که طی سال گذشته با مقاومت دکتر نباتی انجام پذیرفت

 

در ادامه طلایی نیک به موضوع دیگر جلسه مجمع با موضوع تجلیل از دکتر نباتی فرماندار سابق بهار پرداخت و گفت:  در مدتی که آقای نباتی وارد شهرستان شدند تحرکات زیادی از سوی ایشان در شهرستان دیده شد که مهمترین آن بحث حریم سیاسی است، در زمان فرمانداری آقای ضرابی طرح جامع شهر بهار تهیه شد، ۲۷ سال پیش چند روستا جزء بخش سیمینه رود بود و با تشکیل فرمانداری بهار چند روستا از بخش بهار به بخش مرکزی همدان منتقل شد، وقتی هر روستایی در بخش و شهرستانی قرار گیرد محدوده آن نیز جزو همان بخش و شهرستان قرار می گیرد و همین باعث شد تا دیوار فرمانداری بهار جزء محدوده شهرستان همدان قرار گیرد، برای برگرداندن آن راهکار اصلی و فرعی وجود داشت و یکی این بود که روستاها به بهار برگردند،  که قبول نکردند، لذا به سراغ راهکار دوم رفتیم که آن اصلاح حریم شهرستان بهار بود.

 

وی افزود: ابلاغ طرح جامع دو سال پیش انجام شد و این زمینه ای شد برای اصلاح حریم شهرستان بهار و مقاومت دکتر نباتی و کمک استاندار ، این کار مهم صورت پذیرفت، در شهرستان نقش جدی بر عهده دکتر نباتی بود و موفق شد قدم بزرگی در این باره بردارد و استان نیز آن را تایید کرده و به وزارت کشور نامه زده شده است، ولی مرحله ابلاغ هنوز مانده که امیدواریم هر چه سریعتر انجام گیرد.

 

 

وی در خصوص تغییر فرماندار گفت: در بحث جابه جایی فرماندار حمایت جدی از دکتر نباتی کردیم، سعی کردیم جابه جا نشوند، در این مورد هم با آیت الله شعبانی، هم استاندار و هم نماینده صحبت هایی انجام دادم، اما بعد از قطعی شدن جابه جایی، چند گزینه مطرح شد و آقای فیض الهی از سوی استاندار مطرح شد و من از ایشان هم حمایت کردم.

 

وی به بیان ظرفیت های مختلف شهرستان در حوزه های گوناگون پرداخت و گفت: سعی می کردم ظرفیت های شهرستان بهار را به صورت مکرر در تمام جلسات و محافل بیان کنم تا هم خودمان و جوانانمان امیدوار شوند و هم توجه استان و مرکز کشور را به شهرستان جلب کنیم با این هدف که سرمایه گذاری در بهار افزایش چند برابری داشته باشد.

 

 

هم در زمانش سکوت کردیم و هم در زمانش رسانه ای کردیم

 

وی در مورد حریم سیاسی گفت: هم در زمانش سکوت کردیم و هم در زمانش مسئله را رسانه ای کردیم که مبادا زیر حرفشان بزنند. بیش از ۵۰۰ بار به روستاها رفتیم از آنها سرکشی کردیم، اما از این رفت و برگشت ها برخی ها برداشت دیگری داشتند، اما انگیزه ما فقط خدمت به مردم و خوشحال کردن آنها بود.

 

در ادامه تعدادی از اعضای انجمن برای تجلیل از روح اله نباتی به روی سن آمده و با تقدیم گل و لوح تقدیر از روح اله نباتی تجلیل شد.

 

 

مرضیه کریمی رادپور

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی