سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/2/6 13:24:51
مسئول تولید گیاهان دارویی جهاد کشاورزی شهرستان بهار خبر داد:

کشت ۲۲ هکتار زعفران در شهرستان بهار

کامران دبیری: کاشت زعفران در شهرستان بهار بازدهی خوبی داشته است بطوریکه در یک نمونه از یک هکتار زمین تحت کاشت زعفران، ۱۱ کیلو زعفران برداشت که از مرغوبیت بالایی برخوردار است، بطوریکه از خراسان برای خرید این محصول مشتری دارد.

شناسه خبر: 13305

 

به گزارش نشاط شهر، کامران دبیری مسئول تولید گیاهان دارویی جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: در این شهرستان ۲۲ هکتار زعفران کاشته شده است و محصولات به دست آمده به استانهای دیگر صادر می شود.

 

وی افزود: کاشت زعفران در شهرستان بهار بازدهی خوبی داشته است بطوریکه در یک نمونه از یک هکتار زمین تحت کاشت زعفران، ۱۱ کیلو زعفران برداشت که از مرغوبیت بالایی برخوردار است، بطوریکه از خراسان برای خرید این محصول مشتری دارد.

 

کامران دبیری ادامه داد: طرح جهش کشت گیاهان دارویی در شهرستان بهار بصورت آزمایشتی در دست اجراست و در این طرح بذر رایگان در اختیار کشاورز قرار می گیرد.

 

وی تاکید کرد: همچنین در طرح جهش برای گیاهان دارویی تا ۷۰ درصد از هزینه های کشت به کشاورز پرداخت می شود تا کشاورزان با نحوه کشت و برداشت این محصول بخوبی آشنا شوند.

 

مسئول تولید گیاهان دارویی جهاد کشاورزی شهرستان بهار با اشاره به کاشت ۲۷ هکتاری گل محمدی در این شهرستان افزود: در این مزرعه که بصورت نمونه کشوری است، بخش فراروی نیز ایجاد شده است که برای کشاورز ارزش افزوده دارد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی