سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار از ۲۲ هکتار باغ پسته در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال باغ تازه تأسیس طلای سبز در شهرستان بهار نداشته‌ایم.

شناسه خبر: 13450

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایسنا، عبدالحسین اکبری اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان بهار دارای ۲۲ هکتار باغ پسته بوده که از این میزان ۱۳ هکتار نابارور و نهال بوده و ۹ هکتار نیز درختان بارور هستند.

 

وی افزود: این میزان سطح باغات طلای سبز شهرستان حدود پنج سال پیش کشف شده‌اند و امسال به مرحله باردهی رسیده و سال گذشته نخستین بار دارای بار نوبرانه بودند و پسته داشتند ضمن اینکه بیشترین پراکنش باغات پسته شهرستان در روستای حسین‌آباد عاشوری و هارون‌آباد شهرستان واقع شده است.

 

اکبری با بیان اینکه بهار به تبع استان همدان یکی از شهرستان‌های جوان در زمینه کشت و تولید پسته به شمار می‌رود، افزود: در حال حاضر در شهرستان بهار چهار تا پنج کشاورز پسته‌کار به صورت عمده در رابطه با تولید پسته در شهرستان فعالیت دارند که دو مورد از پسته‌کاران به عنوان پسته‌کار عمده پیشتاز شهرستان به شمار می‌روند.

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار گفت: طی چند سال گذشته در شهرستان بهار بر مسأله جایگزینی محصولات کم‌‎آب‌بر به‌جای سیب‌زمینی و اصلاح الگوی کشت تأکید بسیاری توسط جهادکشاورزی  شده و اکثر کشاورزان با ترغیب و تشویق و نیز آموزش به دنبال کشت جایگزین هستند.

 

اکبری با اشاره به کم‌آب‌بر بودن و مقاوم و سخت بودن درخت پسته و ارزش افزوده بالای آن خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خشکسالی باید به سمت کشت‌های کم‌آب‌بر مختلف چون گیاهان دارویی، کشت پسته، زعفران، گلمحمدی و تولید هر گونه محصولاتی که با شرایط خشکسالی سازگار هستند، پیش رفت و با شرایط موجود(راهکار طبیعت‌محور) بهره برداران کشاورزی خود را وفق دهند.

 

وی تمیز کردن و پوست کندن پسته به علت نبود صنایع تبدیلی آن در استان همدان را یکی از مشکلات پسته کاران شهرستان و به تبع آن پسته کاران استان دانست و ادامه داد: معمولاً پسته تولید شده را به صورت مستقیم به علت نبود صنایع تبدیلی لازم در استان همدان پسته کاران به صورت خام و تر به فروش می‌رسانند که به طور قطع توجه ویژه به صنایع تبدیلی این محصول، ارزش افزوده دوچندان را نصیب پسته کاران استان خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.