سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

به همت موسسه فرهنگی هنری خاطرات مداد رنگی، آیین رونمایی از تازه ترین اثر شاعر نام آشنا، سعید جلیلی هنرمند با نام (به داشتنت فکر می کنم ) در کانون میعاد شهر بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 13494



به گزارش نشاط شهر، در این برنامه ی فرهنگی ادبی که با استقبال مردم هنر دوست شهر بهار، شاعران، ادبا، تنی چند از مسئولین و هنرمندانی از استان روبرو شد، به کارنامه ی دو دهه فعالیت فرهنگی، ادبی هنری، آثار چاپ شده و نقد و بررسی کتاب جدید این شاعر پرداخته شد.

مدیریت اجرایی این برنامه با مسئول انجمن کافه عمر ؛ مریم کاظمی و  مجری این رویداد ادبی مهدی نوروزی بهار بود.


پس از رونمایی از مجموعه شعر ( به داشتنت فکر می کنم) که در بردارنده ی اشعار سپید کوتاه این شاعر است، دکتر محمد صفایی و دکتر محسن ترابی کمال، در مورد ویژگی های  این کتاب، دانش خود را در اختیار مخاطبان برنامه قرار دادند.



میهمان ویژه ی این برنامه هادی خوانساری از شاعران صاحب نام کشوری، تئورسین غزل پیشرو و فعال صلح بود که در باره ی مانیفست غزل پیشرو ( غزل خودکار ) ، مولفه های این نوع غزل و لزوم نوآوری در غزل امروز، مباحثی مطرح نمود و در نهایت با اشاره به جسارت و توانایی این شاعر بهاری در سرودن غزل هایی با مضامین نو اشاره کرد.


هادی خوانساری در اوایل دهه ی هشتاد کتابی با عنوان ( چه ریک هایجوان  ۱۳۸۱ نشر شروع ) منتشر کرد که برای اولین بار مانیفست غزل_پیشرو یا غزل خودکار با ذکر نمونه غزل هایی از بعضی شاعران جوان کشور در آن ارائه شد که غزلی هم از سعید جلیلی هنرمند در میانش دیده می شد.


در ادامه ی برنامه، دیگر کارشناس برنامه جواد نوری شاعر، طنز پرداز و محقق در مورد نوآوریهای شاعر در عرصه ی غزل مدرن در کتاب های(دو تا کلاغ غلط ، بمب های خنثی شده در خواب و چهل سالگی کلمات ) سخنانی بیان کرد.



اجرای موسیقی توسط هنرمند ارزنده استان همدان مجتبی نوروزی و اعضای گروه بیداد موسسه خاطرات مداد رنگی؛ نازیلا خادمی ، نرگس سلیمی و  حسام رضایی از دیگر برنامه های این رویداد فرهنگی هنری بود.



در بخشی از برنامه که به خود شاعر اختصاص داشت، ایشان پس از  شعر خوانی به حمایت  خانواده اش اشاره کرد و گفت: در این راه اگر حمایت خانواده نبود قطعا در اوایل کار خسته و نا امید می شدم زیرا که فعالیت فرهنگی و ادامه دادن و ماندگاری در این عرصه نیاز به صرف انرژی، هزینه ی مادی و معنوی دارد و این مهم را در ۲۵ سال گذشته خانواده ی فرهنگ دوست من به خصوص پدر گرامی و برادر ارجمندم جناب دکتر مسعود جلیلی هنرمند انجام داده اند.


ایشان سپس از دایره ی هنرمندان، کارشناسان جلسه و دوستانی که همواره در کنارش باعث رونق فرهنگ و هنر شهر شده اند تشکر نمود.

در بخش پایانی نیز از طرف خانواده و جمعی از حضار از ایشان تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

 تهیه و تنظیم: روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری خاطرات مداد رنگی

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر