سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/5/1 23:13:12
فرماندار بهار در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهار:

یکی از ارکان توسعه جوامع، توسعه فرهنگی و کتابخوانی است

دکتر فیض الهی: یکی از ارکان توسعه جوامع، توسعه فرهنگی و کتابخوانی می باشد. آموختن علم و دانش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که تمام پیشرفت ها و توسعه های معنوی و اقتصادی با مطالعه کتاب و دانایی سرچشمه می‌گیرند.

شناسه خبر: 13520

 

به گزارش نشاط شهر، دومین جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهار با محوریت بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان با حضور فرماندار شهرستان بهار، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار و سایر اعضای انجمن در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بهار برگزار شد.

 

 

در این جلسه دکتر مجتبی فیض اللهی رئیس انجمن اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار با تسليت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام،ترویج فرهنگ کتابخوانی را در جامعه را ضروری دانست و گفت: یکی از ارکان توسعه یافتگی جوامع توسعه فرهنگی و کتابخوانی می باشد و آموختن علم و دانش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که تمام تاثیرات پیشرفت ها و توسعه های معنوی، جسمی،اقتصادی که ما داریم از مطالعه کتاب سرچشمه می‌گیرند. 

 

فرماندار شهرستان بهار علاوه بر توسعه کتابخانه ها در مناطق مختلف خرید منابع را  یکی از برنامه های خود در جهت ترویج فرهنگ کتاب خوانی عنوان کرد و گفت: تمام تلاش خود را در توسعه عدالت فرهنگی و کتابخوانی انجام خواهیم داد و علاوه بر خرید کتاب باید در راستای فرهنگسازی اهدای کتاب و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تمام تلاش خود را به کارگیریم.

 

فرماندار بهار افزود: پیش بینی اعتبارات لازم به ادامه و تکمیل پروژه ها از جمله توسعه کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) شهر مهاجران، تعمیر و تجهیز سالن های آمفی تئاتر کتابخانه های فجر صالح آباد و آیت الله بهاری انجام شده است و پیگیری لازم جهت ساخت کتابخانه در شهرک فرهنگیان بهار، پیگیری ایجاد کتابخانه سیار برای روستاهای با جمعیت زیر 2500 نفر و پیگیری ایجاد ساختمان جدید کتابخانه حکمت حسین آباد عاشوری و .... نیز در دستور کار قرار دارد.

 

وی با ذکر اهمیت قائم به شخص بودن اعضای حقوقی انجمن در جلسات تاکید نمود: بایستی بخشداران،شهرداران و روسای ادارات و شوراهای اسلامی اهتمام ویژه ای برای حضور در جلسات کتابخانه های عمومی که یکی از مهم ترین جلسات فرهنگی شهرستان است داشته باشند. 

 

دکتر فیض اللهی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات معصومه فزونی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار برگزاری هرچه بیشتر جلسات کتابخانه های عمومی شهرستان بهار را با محوریت بررسی نیاز ها و مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان جهت پیگیری و انجام کارها موثر بخش دانست و پیگیری های لازم خود را جهت رفع نیاز و حل مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان با همکاری اعضای انجمن کتابخانه ها اعلام نمود.

 

 

در ادامه معصومه فزونی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار به بررسی مصوبات جلسه پیش اشاره کرد و اظهار داشت: وجود کتابخانه برای جمعیت ۱۴ هزار نفری شهرک فرهنگیان بهار با توجه به مصوبات جلسات گذشته جزو الزامات فرهنگی است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون علاقه مندی و توجه نسل کودک و نوجوان در حوزه کتاب و کتابخوانی بسیار گسترش یافته است افزود: یکی از مصوباتی که در سطح استان داشتیم این بوده که ۵ درصد از نیم درصد کتابخانه های عمومی شهرستان به تامین کتاب های مورد نیاز مخاطبان اختصاص یابد.

 

فزونی تصریح کرد: در همین راستا و با هدف تامین نیازهای مطالعاتی و تقویت منابع بخش های کودک و نوجوان  ۳۰۰ نسخه کتاب بر اساس سامانه نیاز سنجی منابع اطلاعاتی اعضای کتابخانه های عمومی و تقویت منابع بخش های کودک و نوجوان شهرستان از محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خریداری و در دسترس علاقمندان در تمام کتابخانه های عمومی شهرستان بهار قرار گرفت.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار افزود: هم اکنون منابع موجود در کتابخانه های عمومی بیش از  ۱۱۴ هزارنسخه می باشد و در طول سال ۱۴۰۱ بصورت میانگین ۵۰۰۰ نسخه کتاب از طریق ارسال متمرکز نهاد کتابخانه های عمومی کشور، خرید استانی،اهدای کتاب و خرید شهرستانی به منابع کتابخانه های عمومی شهرستان افزوده شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: اعضای کتابخانه های عمومی می توانند با مراجعه به پورتال اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان در قسمت نیاز سنجی منابع کتابخانه های عمومی کتاب مورد درخواست خود را ثبت و کتابخانه های عمومی را در مجموعه سازی یاری نمایند.

 

همچنین در این جلسه فزونی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار گزارشی مختصر از شاخص های آماری کتابخانه های عمومی شهرستان بهار ارائه داد و مشکلات و کمبود های کتابخانه های عمومی شهرستان بهار مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید تا با جلسات بیشتر پیگیری های لازم صورت پذیرد.

 

گفتنی است که در این جلسه مریم عباسی عضو انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهار به معرفی کتاب "سقای آب و ادب" نوشته سید مهدی شجاعی در راستای بررسی فضائل حضرت عباس (ع) پرداخت و قسمتی از کتاب را قرائت نمود و نیز در حاشیه جلسه دکتر فیض الهی فرماندار شهرستان بهار ۴۰ جلد کتاب را به کتابخانه های عمومی شهرستان بهار اهدا کرد.

 

 

 

فاطمه بدرلو

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی