سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان به نقش بی‌نظیر تغذیه گیاهی در سال 1401 و تأثیر آن در تولید محصولات کشاورزی استان به ویژه محصولات اساسی همچون گندم و جو اشاره کرد و یادآور شد: در سال 1401 با تأمین 120 هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای در استان گام مؤثری برای تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی برداشته شد.

شناسه خبر: 13547

 

به گزارش نشاط شهر، بهروز الیاسی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان به نقش بی‌نظیر تغذیه گیاهی در سال 1401 و تأثیر آن در تولید محصولات کشاورزی استان به ویژه محصولات اساسی همچون گندم و جو اشاره کرد و یادآور شد: در سال 1401 با تأمین 120 هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای در استان گام مؤثری برای تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی برداشته شد.

 

 وی در ادامه گفت: در راستای تغذیه گیاهی مناسب و بهینه، در سال 1401 نسبت به سال 1400 بیش از 18 هزار تن کودهای فسفاته و پتاسه بیشتری توسط کشاورزان عزیز همدان در مزارع و باغات مصرف شد.

 

الیاسی با اشاره به گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان مبنی بر افزایش تولید محصول گندم و جو در سال زراعی‌ 1401 نسبت به سال قبل از آن گفت: علی‌رغم کاهش میزان بارندگی و نزولات جوی در استان، خوشبختانه با تغذیه مناسب ، شاهد افزایش 13 درصدی تولید محصول استراتژیک گندم و همچنین رشد 18 درصدی محصول جو نسبت به سال زراعی 1400 در استان همدان بودیم.

 

وی یکی از مهمترین روش های رسیدن به خودکفایی در محصولات اساسی را تغذیه گیاهی مناسب برشمرد که موجب افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی می گردد و گفت: تلاش مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی این است که کودهای کشاورزی مورد نیاز کشت های استان به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گیرد. 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی