سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

فرماندار شهرستان بهار در حاشیه بازدید از مسکن ملی شهر بهار با حضور خبرنگاران گفت: ۵۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی شهرستان بهار اختصاص یافت.

شناسه خبر: 14217

 

به گزارش نشاط شهر، فرماندار شهرستان بهار در حاشیه بازدید از مسکن ملی شهر بهار با حضور خبرنگاران گفت: ۵۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی شهرستان بهار اختصاص یافت.

 

دکتر مجتبی فیض‌اللهی اضافه کرد: در پی مطالبات مردم شهر بهار، مجتمع ۱۲۰ واحدی در قالب نهضت ملی مسکن شهرستان بهار کلید خورد و هم اکنون با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

 

وی افزود: تامین مسکن با اولویت متقاضیانی که در سالیان گذشته ثبت نام و مبالغی واریز کردند، صورت می گیرد.

 

وی تصریح کرد: از مجموع ۵۰ هکتار زمین توافق و مذاکره شده و اختصاص یافته برای نهضت ملی مسکن این شهرستان، تاکنون در شهر بهار ۲۱ هکتار و در شهر لالجین پنج هکتار آن سند زده شده و پنج هکتار شهر لالجین در حال پیگیری کمیسیون ماده ۵ است که در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

 

فرماندار شهرستان بهار افزود: در شهر بهار بیش از ۱۶۰۰ نفر و در شهر لالجین ۴۳۰ نفر متقاضی مسکن داشتیم که زمین های سند زده شده می‌تواند این متقاضیان را پوشش دهد.

 

دکتر مجتبی فیض‌اللهی ادامه داد: در رابطه با شهر صالح آباد نیز به صورت گروه ساخت زمین لازم به متقاضیان واگذار شده و برخی از این متقاضیان نسبت به ساخت و ساز اقدام کرده‌اند و برخی دیگر را نیز مهلت داده‌ایم که ساخت و ساز خود را شروع کنند.

 

وی بیان کرد: در شهر مهاجران نیز از سوی منابع طبیعی زمین لازم در نظر گرفته شده و این زمین‌ها برای احداث در قالب نهضت ملی مسکن به متقاضیان واگذار شده است.

 

فرماندار شهرستان بهار بیان کرد: در سطح شهرستان ۵۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده و سند به نام راه و شهرسازی زده شده است.

 

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه مسکن ملی شهر بهار با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد  دنبال می شود و در مرحله بتن ریزی ستون طبقه اول بوده و براساس پیش بینی این پروژه تا پایان سال آینده قابل افتتاح و بهره برداری است.

 

دکتر فیض‌اللهی مطرح کرد: مسکن ۱۲۰ واحدی بنیاد ساخت یکی از پروژه‌هایی بود که حدود ۱۰ سال پیش فونداسیون این پروژه به صورت غیرفنی و غیراصولی انجام شده بود که در قالب طرح نهضت ملی مسکن فونداسیون قبل آن برچیده و عملیات اجرایی طرح مجدد توسط بنیاد مسکن آغاز شده و بنیاد مسکن تلاش دارد در اولین فرصت ممکن این پروژه را تکمیل کند و در اختیار متقاضیان قرار دهد ضمن اینکه اجرای روند پیشرفت فیزیکی پروژه توسط بنیاد مسکن قابل تقدیر است.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهار هم گفت: بحث تأمین زمین لازم برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بهار به علت موانع مختلف دولتی و نیز معارضان حاد بود که خوشبختانه با پیگیری مجدانه فرماندار این مشکل به نحو مطلوبی مرتفع شد و قراردادها به صورت کامل با مالکان بسته شده و در حال حاضر هیچ گونه معارض در بحث طرح نهضت ملی مسکن شهرستان نداریم چرا که همه مالکان اصلی دارای سند هستند.

 

رشیدی افزود: برای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بهار در حال حاضر زمین بیش از اندازه ظرفیت متقاضیان تأمین شده است و هیچ گونه دغدغه‌ای وجود ندارد.

 

مدیر بنیاد مسکن شهرستان بهار هم اظهار کرد: پروژه ۱۲۰ واحدی شهرستان بهار در سه بلوک با پیشرفت ۲۰ درصدی با پیشرفت و سرعت بسیار خوبی در حال اجراست و هم اکنون در حال بتن‌ریزی ستون‌های طبقه اول آن هستیم و سعی بر آن است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این واحدها تحویل متقاضیان شود.

 

امیر خسروی‌ بهمند اضافه کرد: در شهر لالجین نیز برای طرح نهضت ملی مسکن پنج هکتار زمین تملک و انتقال سند انجام شده و با برگزاری کمیسیون ماده ۵، آماده سازی زمین‌ها برای تحویل انجام خواهد شد.

 

 

زهرا صادقی گلزار 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی