سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1403/4/20 15:49:13
با پیگیری توسلی نماینده مردم در مجلس صورت گرفت؛

دستورالعمل بخشودگی سود و جرایم تسهیلات 200 میلیون تومانی کشاورزان ابلاغ شد

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با اشاره به پیگیری مطالبات مردم گفت: آیین نامه اجرایی بند ض تبصره ۷ قانون بودجه درخصوص بخشودگی جریمه دیرکرد تسهیلات بخش کشاورزی تا ۲۰۰ میلیون تومان ابلاغ شد.

شناسه خبر: 15085

 

به گزارش نشاط شهر، فتح الله توسلی با اشاره به  بند "ض" تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور  گفت: این مصوبه با هدف حمایت از فعالان بخش کشاوزی که به علت شرایط خشکسالی نتوانستند، تعهدات بانکی خود را عمل کنند و دچار معوقات و بدهی شدند و نتوانستند اقساط خود را به شکل کامل پرداخت کنند تصویب شده بود که عدم ابلاغ آیین نامه اجرایی موجب  گلایه کشاورزان قرار گرفته بود.

 

 وی ادامه داد: برای اینکه این بخش از فعالان بتوانند با پرداخت اصل سود تسهیلات خود هم بازگشت منابع را به بانک‌ها افزایش دهند و هم قدرت وام دهی بانک‌ها  افزایش پیدا کند و هم حساب جرایم فعالان کشاورزی بخشوده شود، این موضوع در سطح کشور مطرح و پیگیری شد.

 

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با تأکید بر پیگیری ابلاغ دستورالعمل اجرایی این بند توسط دولت گفت: آیین نامه اجرایی با پیگیری صورت گرفته به تصویب هیأت وزیران رسید و به وزارت جهاد کشاورزی،وزارت کشور،سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به شماره 59111 ابلاغ شد.

 

وی افزود: بدین صورت بسیاری از کشاورزان منطقه که نتوانسته بودند به تعهدات خود عمل کنند بدلیل شرایط خشکسالی و اکنون با مشکل مواجه هستند اکنون می توانند از بخشودگی جرایم و امهال وام کشاورزان تا 2 میلیارد ریال از این مصوبه استفاده کنند.

 

فتح الله توسلی اظهار داشت: بر این اساس بانک های عامل موظفند نسبت به  بخشودگی سود،کارمزد و جریمه های دیر کرد  تسهیلات پرداختی تا دو میلیارد ریال  با سررسید های تا پایان سال 1402 تمامی بهره برداران بخش کشاورزی  خسارت دیده  از حوادث غیر مترقبه به ویژه سیل،سرمازدگی و خشکسالی اقدام و به مدت یکسال استمهال نمایند.

 

وی افزود: بار مالی ناشی از اجرای این بند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تضمین و پرداخت خواهد شد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی

ثبت‌نام متقاضیان عمره از ۱۷ شهریور آغاز می‌شود / اولویت نخست متعلق به افرادی است که سال گذشته تکمیل وجه کرده‌ بودند اما به دلیل لغو اعزام‌ها، وجه پرداختی به زائران برگشت داده شد / اولویت یک تا ۱۸۰ نیز در مرحله بعدی فراخوان خواهند شد / زمان اعزام زائران از اواخر شهریور ماه است / میانگین هزینه سفر ۴۵ میلیون تومان است