سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/1/24 10:54:12
نبود مشاورین خانوادگی و تحصیلی سرمنشأ مشکلات روستای قره آغاج

نبود مشاورین خانوادگی و تحصیلی سرمنشأ مشکلات روستای قره آغاج

حجت الله محمدی عضو شورای روستای قره آغاج در گفتگو با خبرنگار نشاط شهر به مشکلات روستا از لحاظ عمرانی، ورزشی و فرهنگی اشاره کرد.

شناسه خبر: 10877

به گزارش نشاط بهار؛ حجت الله محمدی عضو شوارای روستای قره آغاج گفت: برای توسعه و آبادانی، نیاز به مطالبه گری و پیگیری است و از آنجائیکه سهم بزرگی از فرهنگ جامعه به سرانه مطالعه وابسته است و باید کتاب و کتابخوانی در خانواده ها و مجامع نهادینه شود،متاسفانه کتابخانه ای در روستا برای علاقمندان کتاب و کتابخوانی وجود ندارد و برای تحقق این هدف باید به این موضوع که یک موضوع مهم است رسیدگی شود.

محمدی همچنین یکی دیگر از مشکلات عرصه فرهنگی روستا را نبود مکانی برای فعالیت های فرهنگی برشمرد و افزود:میتوان در مسجد روستا این امر را محقق کرد و این خدمت را به انجام رساند.

وی نقش مشاوره در خانواده ها را نیز مهم دانست و تصریح داشت: نبود مشاور تحصیلی، خانوادگی، اعتیاد و غیره منشأ بسیاری از مشکلات در سطح روستا میباشد که با ایجاد دفاتر مشاوره دهنده و حضور افراد متخصص، کمک بزرگی در حل مشکلات اجتماعی اهالی خواهد داشت.

 وی در ادامه به مشکلاتی که در زمینه ورزشی دراین روستا وجود دارد اشاره کرد و بیان داشت: فعالیت ورزشی نیز میتواند باعث کامل شدن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان روستا باشد و این نیز به پیش ساخت هایی نیاز دارد که باید رسیدگی به آن در راس امور باشد.

محمدی خاطر نشان کرد: زیرساخت های فعالیت های ورزشی اعم از زمین فنس، زمین فوتبال وخانه ورزش در حال حاضر وجود دارد اما بدون اینکه خدماتی عمرانی برای این امور انجام شود بلا استفاده مانده است و زمین فنس نیاز به چمن مصنوعی و زمین فوتبال نیاز به تعمیرات رختکن،  نیمکت ذخیره و مسطح کردن دارد و همچنین خانه ورزش نیاز به تجهیز وسایل ورزشی دارد.

عضو شورای قره آغاج در ادامه به مشکلات عمرانی روستا تاکید کرد و گفت: نبود  الزامات رفاهی، نماد روستا در ابتدای روستا، تجهیز نبودن پارک روستا و مشکل روشنایی سطح معابر و نیاز به جدول گذاری و بهسازی جاده و درختکاری و جالیز پیاده رو ها یکی از مشکلات اساسی است که میتوان با حل آن به توسعه و آبادانی روستا هم کمک کرد.

محمدی در پایان عنوان داشت: با توجه به بزرگ شدن روستا و ایجاد خیابان و کوچه ها ، یکی از کمبودهایی که در این زمینه وجود دارد نداشتن تابلو در کوچه ها میباشد که باید نسبت به نامگذاری کوچه ها اقدام گردد چرا که نامگذاری کوچه ها به معنای نظم بخشیدن  به اماکن عمومی میباشد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: روستا#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی