سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/2/11 18:48:17
نمره کارنامه ... بدرقه راه شورای شهربهار نمره با شما !

با روی کار آوردن شورای قوی ، شهری قوی خواهیم داشت و به دنبال آن هم نماینده ای قوی خواهیم ساخت..

۴ سال از مدت زمان انتخاب مردم برای دوره پنجم شورای شهر بهار می گذرد، اما زمانی نمانده که آقایان منصب تصمیم گیری برای شهر را به دوره بعدی واگذار کنند؛ دوره‌ای که شاید بتواند عملکرد درخشان تری از لحاظ عمرانی، فرهنگی و خلاقیت شهری را از خود نشان دهد و با انتخاب شهرداری خلاق برای داشتن شهری زیباتر، نگرش مردمی بودن خود را در طول چهار سال دوره ی خدمت ، به مردم ثابت کند نه فقط در زمان تمنّای رأی !

شناسه خبر: 10953
به گزارش نشاط شهر هم اکنون ۳۶ نفر برای کاندیداتوری دوره ششم شورای شهر بهار ثبت نام کرده اند، که ۵ نفر از این تعداد را بانوان تشکیل می دهند و شایان ذکر است دردوره پنجم از میان ۳۴ نفر کاندید، تنها ۴ نفر خانم ثبت نام کرده بود و مع الاسف تر اینکه از قشر بانوان هیچ خانمی نتوانست در مدیریت شهری نقش داشته باشد این در حالیست که هم اکنون ۲ نفر از کادر شورای شهرهای لالجین و صالح آباد را بانوان تشکیل می‌دهند.


در ابتدا مرور عملکرد شورای شهر فعلی خالی از لطف نیست؛ در میان خدمات گوناگون شورای شهر فعلی که قابل تقدیر است می‌توان به خلاء هایی همچون آشکار بودن عدم خلاقیت در مناظر و معابر ،زیباسازی مبلمان شهری وهمچنین عدم ساماندهی پارک‌ها و ورودی های بهار اشاره کرد؛ یکی از وظایف شورای شهر انتخاب شهردار کاربلد است، شهردار می‌توانند با زیباتر کردن شهر به جذب توریست و نهایتاً به اقتصاد شهر کمک کند؛ انتخاب شورای درست و کیفیت عملکرد شهردار، زیبایی ، رشد و شکوفایی شهر را تضمین می کند.


سوالی که در ذهن شهرواندان متبادر می‌شود این است که چرا شهر لالجین از لحاظ اِلمان‌های شهری در مقایسه با بهار متنوع تر و بیشتر است؟
چرا ورودی بهار از هر دو طرف بی روح ، خسته و پژمرده به نظر می رسد، چنانکه وارد شهری دورافتاده و متروک میشویم!

شهردار لالجین خبر از ارتقا درجه شهرداری لالجین از ۵ به ۶ و دهکده سفال در ورودی لالجین میدهد که ۳۰۰ فروشگاه و کارگاه سفال را در بر دارد و به تبع چندین نفر اشتغال ایجاد می کند، بهار چه؟!

اخیرا خبری از شوراشهر و شهرداری بهار منتشر شد که شورا شهر به حمایت از مراکز تولیدی و اشتغالزایی تاکید کرد!
قابل تأمل است که بعد از چهار سال ، شهردار بهار به تازگی و با شروع سال جدید گفت با برنامه‌ریزی که امسال تدوین شده ، شهر بهار در آستانه تغییر مناظر شهری است!!!
تأکیدات موکدانه و تدوینِ برنامه ریزی در واپسین نفس های شورا شهر ، دردی از حال پریشان شهر دوا نمی‌کند و برنامه ریزی باید از ابتدای کار انجام میشد.

ورودی شمالی بهار از سمت میدان نیایش، تعدادی مجسمه نصب شده چنان رنگ و رو رفته که مشخص نیست چیست!
ازسمت ورودی جنوبی بهار هم کرکره های پایین کشیده فروشگاه های جزیره ای در خواب رفته که دیگر شادی با اسمش هم قافیه نیست..!
راستی آقایان شورای شهر و شهردار ، این پروژه بزرگ کشوری را به کجا رساندید؟!

کمی اینطرف‌تر ، میدان اصلی قطب تولید سیب زمینی سالهاست هیچ اِلمانی به خود ندیده، تکه حوضیست که تفرّجگاه سالمندان شده و سالهاست جای المان قبلی که شبیه به کتیبه بود را گرفته؛ کاش همان المانِ قبلی مانده بود، از هیچ که بهتر بود!

آسفالت ریزی نامنظم و ناهموار برخی بلوار های پرتردد شهر را کجای دلمان بگذاریم! اینکه دیگر بودجه و مصوب و طرح وبرنامه نمی‌خواست، اندکی نظارت می‌طلبید که آن هم... هیچ بگذریم..!

راستی!شهروندان قول الحاق روستای چشمه قصابان بهار را از زبان شورای شهر فعلی فراموش نکرده اند و منتظرند.

با همه این تفاسیر انتظار می رود شورای شهر فعلی طی نشستی به این دست سوال‌های مردم پاسخگو باشد.


مردم با انتخاب درست خود در ششمین دوره می‌تواند شورایی با توانایی مدیریت شهری را به جایگاه صندلی تصمیم‌گیری شهری منصوب کنند و در نتیجه، شورای کارآمد هم شهرداری خبره منصوب می‌کند و این دومینوی انتخابات شهری که قدم اولشان انتخاب صحیح مردم است، می‌تواند روحی دوباره پیکره ی بی‌جان بهار بدمد...

لیست کاندیداهای دوره فعلی در مقایسه با دوره ی آتی ، نشان دهنده حضور پررنگ جوانان تحصیل کرده است؛درصورتیکه در دوره‌های قبل بازنشستگان بیشترین استقبال را برای کسب صندلی شهری داشتند !
با نگاه اجمالی به لیست کاندیداهای دوره ی پیش رو اینگونه ارزیابی میشود که ۷۰ درصد ثبت نام کنندگان را جوانان تشکیل می‌دهند و از زاویه ای می توان دلیل مشارکت بالای جوانان فعال را ، ناراضی بودن از تصمیماتِ تفکرات نسل‌های قبل و احوالِ ناخوش شهر برداشت کرد.

بدون در نظر گرفتن نسبت های فامیلی، شورایی انتخاب کنیم که تفکر جمعی را افزایش دهد و بتواند شهر را از لحاظ عمرانی، اجتماعی و پروژه هایی که بهار را تکامل یافته تر کند ، که یقیناً با روی کار آوردن شورای قوی ، شهری قوی خواهیم داشت و به دنبال آن هم نماینده ای قوی خواهیم ساخت..

شهرزاد عباسی
انتهای پیام /

برچسب ها: شورای_شهر_بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
آرشیو