سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/4/2 17:46:17
مدیر جهاد کشاورزی بهار:

خشکسالی و تنش آبی به ۷۵۰۰ هکتار از اراضی جو در بهار خسارت زد

اکبری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار بابیان اینکه ۱۷ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت جو آبی و دیم اختصاص دارد، گفت: خشکسالی و تنش های آبی به ۷۵۰۰ هکتار از اراضی جو خسارت زد.

شناسه خبر: 11266

به گزارش نشاط شهر عبدالحسین اکبری در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: برداشت جو از ۱۷ هزار هکتار اراضی قابل برداشت از اواسط خرداد ماه آغاز شده و تا پایان همین ماه نیز ادامه دارد.

اکبری با بیان اینکه بالغ بر ۱۷ هزار هکتار از اراضی شهرستان بهار به کشت جو آبی و دیم اختصاص داشته که به دلیل خشکسالی و تنش های آبی بیش از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی جو دچار خسارت شدید شده است، افزود: کار برداشت با حدود ۲۸۵ دستگاه کمباین انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تنش‌های آبی و وقوع پدیده خشکسالی پیش بینی می‌شود میانگین عملکرد مزارع جو آبی از چهار هزار و ۱۰۰ کیلوگرم  به سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هر هکتار و در جو دیم از یک هزار کیلوگرم به ۴۰۰ کیلوگرم در هر هکتار کاهش یابد.

اکبری با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن جو از مزارع شهرستان بهار برداشت شود، عنوان کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی و کمبود علوفه در سال زراعی جاری، جمع آوری بیش از ۶.۴  هزار تن کاه و کلش مزارع به منظور تعلیف دام‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار بر ممنوعیت آتش زدن بقایای گیاهی و کاه و کلش مزارع تاکید و ابراز کرد: این اقدام خلاف قانون علاوه بر نابودی بافت خاک و از بین بردن میکروارگانیسم های آن، موجب آلودگی‌های زیست محیطی نیز می‌شود.

اکبری بر ضرورت نظارت دقیق کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهار بر کار برداشت محصولات غلات تاکید و اظهار کرد: بیش از چهار اکیپ متشکل از کارشناسان مجرب مستقر در مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه این شهرستان و همچنین دو اکیپ بخش خصوصی بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت دارند.

انتهای پیام /


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی