سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/6/14 00:54:30
رییس محیط زیست بهار:

فاضلاب شهر لالجین نیازمند ساماندهی است

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: ۲۵ درصد از ساکنان شهر لالجین این شهرستان دارای انشعاب فاضلاب هستند بنابراین باید نسبت به ساماندهی وضعیت فاضلاب این شهر و انتقال آن به تصفیه خانه شهر همدان اقدام شود.

شناسه خبر: 11595

به گزارش نشاط شهر معصومه پارچیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: نبود انشعاب فاضلاب در شهر ۱۵ هزار نفری لالجین سبب انتشار بوی نامطبوع و انتقاد شهروندان و ساکنان این منطقه شده است.

وی مثال زد: بوی متعفن برکه ای واقع در ۲۰۰ متری روستای «دهنجرد» شهر لالجین اهالی این روستا را به ستوه آورده است و انتقال فاضلاب به این برکه آثار زیست محیطی نیز به همراه داشته است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار افزود: با توجه به اینکه این برکه ایزوله نیست تصفیه به روش طبیعی و از طریق نفوذ، تبخیر و ته نشینی صورت می گیرد که این وضعیت سبب آلودگی آب های زیر زمینی، آلودگی هوا و خاک شده است.

پارچیان ادامه داد: علاوه بر این برخی از کشاورزان حاشیه این برکه با قرار دادن موتور چاه در داخل این برکه از فاضلاب موجود در آن برای آبیاری مزارع استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: آسیب های زیست محیطی ناشی از نبود انشعاب فاضلاب و جاری شدن فاضلاب در رودخانه و سرازیر و ذخیره شدن آن در این برکه ، ضرورت انتقال فاضلاب لالجین به همدان را بیشتر می کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار ادامه داد: هم اینک پیگیری این موضوع تا حصول نتیجه در دستور کار محیط زیست این شهرستان قرار دارد که امید می رود در کمیته ساماندهی فاضلاب این موضوع با جدیت دنبال و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

پارچیان گفت: نه تنها بخش زیادی از فاضلاب این شهر به علت نبود شبکه منتقل نمی شود بلکه، بخشی از فاضلاب روستای امزاجرد از توابع شهر همدان از طریق رودخانه با پیمودن روستاهای دستجرد، سلیمان آباد و کوشک آباد وارد لالجین می شود.

وی افزود: هم اینک شهر لالجین در تسخیر فاضلاب قرار گرفته و این وضعیت نابسامان سبب نارضایتی اهالی این شهر به ویژه ساکنان روستای «دهنجرد» و مهاجرت شهروندان شده است.

شهر لالجین از توابع شهرستان بهار استان همدان به عنوان شهر جهانی سفال شهره است.

 

انتهای پیام /


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی