سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/6/16 17:45:06
حال و روز آشفته گنبدان

به داد مردم روستا برسید

کمبود آب اخیرا در روستاهای شهرستان بهار بسیار به چشم میخورد که گنبدان نیز در این دایره قرار دارد.

شناسه خبر: 11614
به گزارش نشاط شهر مشکلات این روستا را اینگونه می توان بیان کرد: گنبدان ، روستایی بالغ بر ۴۵۰ خانوار و ۱۵۰۰ نفر جمعیت است که فقط روزانه ده دقیقه آب لوله کشی دارد.
 
یکی از اهالی این روستا در پیام‌ ارسالی به خبرنگار ما اظهار داشت: متاسفانه نزدیک به ده سال پیش یک چاه در نزدیکی روستای هارون آباد حفر شد که با تجهیز آن پمپاژ آب به روستا امکان پذیر بود؛ اما در چند سال گذشته که احتیاجی به آب چاه مذکور نبود، تجهیزات آن به غارت رفته است.
 
یکی دیگر از اهالی این روستا اظهار کرد: این چاه حدود ۸۰ متر عمق و ۴۰ متر عرض دارد که با پیگیری دهیار ، شورای اسلامی و اهالی روستا مبنی بر تهیه و تجهیز  چاه پمپاژ آب به روستا اقدامات و مکاتباتی انجام گرفته که متاسفانه مسئولین هیچ گونه اقدامی در این مدت انجام نداده اند.
 
وی ادامه داد: اهالی روستا در گرمای تابستان با کمک تانکر برای تهیه آب از صحرا اقدام می کنند که مشکلات زیادی دارد.
 
در پیگیری اين مشکل با مهدی ترکمانیان، رییس اداره آبفای شهرستان بهار گفتگویی داشتیم. وی در این باره گفت: تجهیز و راه اندازی این چاه بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به شرایط کنونی و همچنین کثرت مشکلات تامین آب در سطح شهرستان و استان هزینه این مبلغ برای این مورد غیر منطقی میباشد.
 
ترکمانیان افزود: گذشته از آن سطح آبی که در حال حاضر در چاه مذکور مشاهده میشود سطح ظاهری آب است و با مکش آب توسط پمپ این حجم از آب پس از مدت کوتاهی نزول میکند.
 
نفیسه صیدقلی پور
 
 
 

برچسب ها: روستا#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
روستا