سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

یکدوره همایش دو و میدانی به مناسبت سالگرد شهادت شهید مصطفوی صبح امروز در بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 11865

به گزارش نشاط شهر ، در این همایش ۲۰ ورزشکار مسیر ۳ کیلومتری اداره ورزش و جوانان بهار تا گلزار شهدا را پیمودند و یادو خاطره شهید مدافع حرم سید میلاد مصطفوی را زنده کردند.

 

در این همایش رئیس و دبیر هیات دوومیدانی استان; رئیس اداره ورزش و جوانان بهار و جمعی از ورزشکاران بسیجی حضور داشتند.

 

لازم به ذکر است شهید مصطفوی  : سیدمیلاد (سید محمد) مصطفوی ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۵ در شهرستان بهار همدان دیده به جهان گشود. به عنوان دومین فرزند یک خانواده پنج نفره در دامان خانواده متعهد و دین دار بزرگ شد. پدرش سید هاشم نام داشت و با کسب روزی حلال سعی می کرد فرزندان خود را با سرشتی پاک و خداجوی پرورش دهد.

عشق به پروردگار و اهل بیت از کودکی در وجود سید میلاد جوانه زد، نماز اول وقت و دائم الوضو بودن از ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار بود، عشق به ائمه(ع) و شهدا باعث شده بود که از سنین نوجوانی راهی دیار عشق، کربلای ایران و مناطق جنگی جنوب کشور شود و در ایام تعطیلات عید نوروز با پای پیاده از جان و دل به زائران خدمت کند.

هر لحظه حضور شهدا را در زندگی‌اش احساس می‌کرد، روی گشاده و شوخ‌طبعی از دیگر ویژگی‌های این شهید بزرگوار بود. از ویژگی‌های بارز شخصیتی ایشان می‌توان به روحیه جهادی و مبارزه در راه خدا و شجاعت بسیار زیاد اشاره کرد.

رابطه بسیار قوی با شهدا داشت و همیشه از شهید همت و شهید زین‌الدین یاد می‌کرد. بیش از ۱۲ سال در کسوت خادمی شهدا در مناطق عملیاتی حاضر شد و به خدمت‌رسانی به زوار در این مناطق می‌پرداخت.

اکثر خوبی‌های که یک انسان می‌توانست دارا باشد این جوان متواضع و با اخلاق دارا بود. برای فریضه نماز اول وقت اهمیت زیادی قائل بود و همیشه نوجوانان و جوانان را در مسیر معنویت و عبادت سوق می‌داد.

سرانجام همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی سال 1394 به عنوان مدافع حرم، در محور حلب برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه حضور یافت و در سن ۲۹ سالگی در مقابل با تکفیری‌ها به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

پیکرش مدت ها در همان منطقه باقی ماند و به دست تکفیری ها قطعه قطعه شد.

سرانجام با رشادت همرزمان و آزادسازی مناطق تحت اشغال داعشی های تکفیری به آغوش خانواده و یارانش بازگشت و در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد تا مزارش زیارتگاه عاشقان و دلدادگان باشد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

 

انتهای پیام/ص

 

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون