سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مراسم جشن تکلیف دختران و پسران تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان بهار با حضور فرماندار، شهردار، سرکارخانم غفاری مسئول محترم گزینش، سرکارخانم سلطانی مسئول محترم فرهنگی بهزیستی استان، سرکارخانم شهبازی، رییس و پرسنل اداره بهزیستی، روسای ادارات، مسئولین و شورای شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزارشد.

شناسه خبر: 12079

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی بهزیستی شهرستان بهار ابتدا  این مراسم با تلاوتی از سوره مریم قرآن کریم توسط قاری کشوری قرائت شد.

 سپس فرماندار بهار گفت: برگزاری جشن تکلیف، گرامیداشت نعمت های وافر خداوندی است و این روز بزرگ برای فرزندان عزیز مددجو قطعاً نقطه آغازی برای آنان و به عنوان یک روز پرشکوه وخاطره ای ماندنی به ذهن ها سپرده خواهد شد.

 قنبری افزود: کودکان و نوجوانانی که به سن تکلیف می رسند مهمان ویژه و دوست داشتنی خداوند می شوند و نزد خدا جایگاه بالاتری خواهند یافت لذا برای آنها جشن تکلیف گرفته می شود. این جشن تکلیف، جشن انسانیت، بزرگ شدن و جشن نگاه ویژه خداوند است که امیدواریم طلیعه ای برای یک زندگی پر خیر و برکت باشد.

 وی ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه بهزیستی افزود: با اجرای برنامه‌های فرهنگی، خاطراتی جذاب و معنوی از بندگی خداوند را در ذهن فرزندان که در ارتقای سلامت اجتماعی و روانی جامعه نقشی مهم و کلیدی دارند، ایجاد میکند.

در ادامه رییس اداره بهزیستی شهرستان بهار طی سخنرانی گفت: این برنامه فرهنگی در راستای حمایت از خانواده ها و تشویق فرزندان برای انجام تکالیف دینی صورت گرفت و برگزاری جشن تکلیف فرزندان مددجویان مورد حمایت در راستای گسترش فرهنگ نماز، ترویج فرهنگ دینی، قرآنی و توسعه عفاف و حجاب است تا روح معنویت در جامعه پرورش یابد.

منوچهر نوروزی ادامه داد: تکلیف معنوی برعهده خود فرد است و باید افراد با یادگرفتن و انجام فرائض دینی به تکالیف معنوی خود عمل کنند و والدین باید به مسایل اعتقادی فرزندان اهمیت داده و احساس مسئولیت کنند.

وی خاطر نشان کرد: این عزیزان به توجه نیاز دارند و والدین باید در کنار مربیان کمک کنند تا با ترویج و تقویت مسائل معنوی به هر نحوی که می‌توانند از لحاظ  روحی و روانی فرزندان قوی داشته داشته باشند. تکلیف در واقع خروج از دوران کودکی و وارد شدن به دوران نوجوانی و جوانی است و این خروج با شیرینی خاص خود همراه است سعی کنید پاکی قلب‌های خود را با قرائت قرآن و تدبر در آیات آن و خواندن دعا و ذکر توسل به ائمه اطهار (ع) حفظ کنید.

در این آئین ضمن آماده‌سازی آرایه‌های جشن، آذین بندی و سرود و اجرای برنامه های مذنهبی، تهیه سجاده‌های نماز، و پک های فرهنگی به دختران و پسران مکلف، جوایزی اهدا شد و با بریدن کیک جشن تکلیف توسط فرزندان مراسم پایان یافت.

 

انتهای پیام/ص

 

بهار| آیین جشن تکلیف فرزندان تحت پوشش بهزیستی اجرا شد

بهار| آیین جشن تکلیف فرزندان تحت پوشش بهزیستی اجرا شد

بهار| آیین جشن تکلیف فرزندان تحت پوشش بهزیستی اجرا شد


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون
Error
Whoops, looks like something went wrong.