سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

آسیب های روانشناختی نسبت به آسیب های جسمی، کمتر قابل مشاهده هستند.

شناسه خبر: 12286

به گزارش نشاط شهر،شاهرخ فخیمی رئیس هلال احمر بهار بیان کرد: این دوره با هدف تربیت تیم تخصصی در ارائه کمک های اولیه ی روانشناختی در حوادث و سوانح با حضور  بیست نفر فراگیر و با تدریس  خانم رضایی  کارشناس مدرس جمعیت هلال احمر استان  همدان به  مدت ۲۴ ساعت طی چهار روز در هفته برگزار میشود.

 

بسیاری از سوانح و حوادث، آسیب های روانی شدیدی به همراه دارند. با این که آسیب های روانشناختی نسبت به آسیب های جسمی کمتر قابل مشاهده هستند، ولی زمان لازم جهت بهبود این رنج ها به مراتب بیشتر از خسارت های مالی و آسیب های جسمی است.

 

 

واکنش های روانی افراد پس از وقوع بلایا متفاوت است. امدادگران به عنوان اولین نفرات حاضر در صحنه باید آنها را بشناسند و با مدیریت حرفه ای از بروز مشکلات روانی پس از بحران جلوگیری نمایند. عملکرد نامنتاسب، نادیده گرفتن علائم و بی توجهی به درد و رنج افراد، موجب بروز اختلالات سخت تر و ماندگارتر خواهد شد. 

 

 

هدف امدادگران از حمایت روانی شامل، کاهش تنش ها و بازگرداندن آرامش، فراهم نمودن انگیزه کار و فعالیت و مشارکت در امور بلا، می باشد.

 

 

آگاهی از واکنش ها در زمان بلایا کمک می کند تا عکس العمل های روانی آسیب دیدگان و امدادگران که قربانیان ثانویه بلایا نامیده می شوند را بشناسیم و با فراهم آوردن شرایط سازگاری به افراد کمک کنیم تا با حوادث به نحو موثری مقابله نمایند‌.

 

 

در این دوره آموزشی سعی شده تعاریف ریشه ای، اهداف و انواع واکنش ها بصورت خلاصه بیان شود و با بهره گیری از تکنیک های ساده اما کارآمد بتوان گامی موثر در تسکین مصیبت دیدگان برداشت.

 

هدف از برگزاری این دوره تخصصی، آموزش تخصصی حمایت های روانی و اجتماعی برای رسیدن هر چه سریعتر بازماندگان به مرحله تجدید قوا است.

 

مهسا زنگنه

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی