سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/2/29 18:14:25
به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زور خانه ای

ورزش پهلوانی و زور خانه ای ریشه در فرهنگ و تمدن دیرینه ما دارد

نائب رئیس سابق هیئت پهلوانی زورخانه ای شهر بهار خطاب به مسئولین : به پاسداشت فرهنگ و تاریخ پهلوانی به تکمیل پروژه نیمه کاره زورخانه شهرستان بهار همت گمارند.

شناسه خبر: 12534

به گزارش نشاط شهر، 28 اردیبهشت ماه روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نام گذاری شده است. به همین مناسبت با نائب رئیس سابق هیئت پهلوانی زورخانه ای شهر بهار و قهرمان در عرصه ورزش های باستانی،گفتگویی داشتیم.

 

خلیل سزا سلطانی در پاسخ به این سوال که مردم شهر بهار به چه میزان به ورزش های باستانی توجه دارند؟ تصریح کرد: شغل اکثریت مردم شهرستان بهار مربوط به شغل کشاورزی  و فصلی است به ‌علت حضور کشاورزان در زمین های زراعت کشاورزی، در فصل های تابستان ورزش با تعطیلی مواجه بوده است.

 

وی اضافه کرد: ورزشکار به خاطر این تعطیلات تمرین مداوم نداشته و در هر سال از شرکت در مسابقات محروم است اما در حال حاضر در طی دو سال اخیر ورزش به صورت مداوم و بدون تعطیلی در تابستان در حال برگزاری است و تبلیغاتی که انجام شده است در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد .

 

سزا سلطانی در پاسخ به این سوال که آیا مسابقات ورزش های باستانی در شهر بهار هم اجرا شده یا قرار است که اجرا شود؟ پاسخ داد: تا به حال به دلایل نبودن ورزشکار در حد مسابقات نتوانسته ایم میزبانی مسابقات را انجام دهیم و هم اکنون در حال تمرین هستیم که برای سال های بعد بتوانیم میزبانی مسابقات را در سطح شهرستان به عهده بگیریم.

 

وی در ادامه در رابطه با برنامه هایی برای جذب نسل جوان به ورزش های باستانی و ایرانی، عنوان کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه ای نسبت به ورزش های دیگر یک مقدار هزینه کمتری دارد و دارای جایگاه بالایی در جامعه است. ما باید زمان بسیاری را برای این ورزش صرف کنیم بلکه یک نتیجه ای هم بدست آوریم و برای پیشرفت این ورزش به آموزش بنیادی، آموزش پایه برای نوجوانان و نونهالان باید صورت گیرد که نیازمندیم وقت بیشتری را برای آموزش به آنها اختصاص دهیم.

 

سزا سلطانی در ادامه به تاثیر فشار آسیب های شبکه فضای مجازی بر جوانان اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم ارزش ورزش های باستانی و زورخانه ای را بر جوانان و نونهالان تبلیغ کنیم و آنها را به عرصه این ورزش دعوت کنیم ،آنها از خطرات فضای مجازی حفظ می شوند.

 

وی از پروژه نیمه کار ساخت سالن باستانی خبر داد و گفت : شهرستان بهار دارای یک زور خانه فعال می باشد و پروژه ساخت سالن باستانی، در داخل مجموعه تربیت بدنی به دلیل نبودن اعتبار و بودجه در حال احداث می باشد که به صورت نیمه کاره است‌.

 

وی به نیابت از تمامی ورزشکاران با درخواستی از دکتر توسلی نماینده مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان بهار و سایر مسئولین گفت: خواستاریم جهت پیگیری تامین اعتبار و بودجه، برای ساخت مجموعه ورزشی سالن باستانی در داخل مجموعه تربیت بدنی اقدامات لازم را انجام دهند.

 

در پایان خلیل سزا سلطانی از پیشکسوتان شهر بهار از جمله؛ سید عبدالله مصطفوی، حسین برزگر،صمد قره خانی و صفر علی وزیری که از مرشدان عالی رتبه شهرستان بهار هستند و زحمات بسیاری در عرصه مرشدی متحمل شده اند و از تک تک این افراد بابت امر آموزش ،پشتیبان های مالی، پشتیبان های ساخت و ساز، تامین و مرمت زورخانه پوریای ولی بهار تقدیر و تشکر کرد.

 

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی