سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

سومین جلسه از کارگاه " رازهای خوشبختی" با حضور طلاب و مبلغین و دانش آموختگان مدرسه علمیه صدیقه کبری (س) و با تدریس خانم دکتر مصباحی ، روانشناس و مشاور حوزه خانواده برگزار گردید.

شناسه خبر: 12677

به گزارش نشاط شهر به نقل از معاونت فرهنگی تبلیغی مدرسه علمیه صدیقه کبری (س) شهرستان بهار ، این کارگاه به منظور افزایش مهارتهای ارتباطی بین زوجین جهت حفظ و استحکام بنیان خانواده برگزار و اصول اساسی برای برقراری روابط سالم خانوادگی برگزار گردید.

 خانم دکتر مصباحی تصریح کرد: در زندگی مشترک دو طرف با محیط و فرهنگ و تفکرات و اندیشه های متفاوت در کنار هم قرار می گیرند تا یک مسیر مشترکی را با هم طی کنند ،بنابراین نیاز هست که به آگاهی ها و شناخت هایی در مورد هم و در مورد تشکیل کانون گرم خانواده دست پیدا کنند.

 وی اظهار داشت؛ از جمله اصول و قوانینی که در تحکیم زندگی مشترک نقش اساسی دارد برقراری روابط عاطفی سالم با در نظرگرفتن فاکتورهایی چون همفکری و مشورت در مورد مسائل گوناگون  خانواده است که با همدیگر به گفتگو نشسته و از نظرات همدیگر برای حل مسئله استفاده کرده تا در مواجهه با مشکلات تصمیم درستی داشته باشند.

 کارشناس مسائل خانواده در ادامه خاطر نشان ساخت: زوجین بایستی نسبت به یکدیگر احترام خاصی قائل باشند و در مورد شنیدن صحبت های همدیگر با چهره گشاده روبرو شده و با جان دل شنوای سخنان هم بوده و در مورد مسئله مطرح شده اظهار همفکری و عقیده کنند.

وی جهت برطرف نمودن اختلاف نظرها و سوءتفاهماتی که بین زوجین بوجود می آید افزود: به جای سرزنش کردن و مقصر دانستن طرف مقابل راجع به مسئله و مشکل بوجود آمده گفتگو نموده و مشکل را ریشه یابی کنند که متهم دانستن هم و سرزنش کردن نه تنها مشکل را بر طرف نمی کند بلکه به مشکلات دامن می زند.

مصباحی اضافه کرد: در اختلاف نظر ها و بگو مگوها با خونسردی مدیریت رفتار داشته باشید . زیرا دو انسان متمدن از طریق صحبت کردن قادر به حل مشکل هستند. 

وی در بخش دوم سخنان خود افزود : علاوه بر روابط کلامی محبت آمیز ، روابط غیر کلامی که مبتنی بر دانش و آگاهی که محبت آفرین است در روند زندگی موفق تاثیر بسزایی دارد.

وی در پایان به پاسخگویی به سوالات مخاطبین در خصوص مباحث مطرح شده و نیز ارائه مشاوره فردی پرداخت.

انتهای پیام/ص

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون