سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/5/27 14:47:10
مدیریت شبکه بهداشت شهرستان بهار:

دستگاه سونوگرافی بیمارستان آیت الله بهاری دچار اختلال شده است

دکتر دارابی: متاسفانه دستگاه سونوگرافی بیمارستان دچار مشکل شده است و کارشناسان علوم پزشکی در حال رفع این اختلال می باشند و اگر روند به خوبی پیش رود روز شنبه هفته آینده سونوگرافی را در بیمارستان خواهیم داشت.

شناسه خبر: 12735

 

به گزارش نشاط شهر، در پی تماس تلفنی با دکتر دارابی مدیریت شبکه بهداشت شهرستان بهار، وی در رابطه با اختلال در دستگاه سونوگرافی بیمارستان آیت الله بهاری چنین اظهار کرد: متاسفانه دستگاه سونوگرافی بیمارستان دچار مشکل شده است و کارشناسان علوم پزشکی در حال رفع این اختلال می باشند و اگر روند به خوبی پیش رود روز شنبه هفته آینده سونوگرافی را در بیمارستان خواهیم داشت.


دکتر دارابی در رابطه با آزمایشگاه بهار گفت: آزمایشگاه بهار سطح ۲ می باشد و آزمایشگاه های موجود در درمانگاه ها سطح ۱ هستند. برای آزمایشات خاص و تخصصی تر باید به آزمایشگاه های ساترا که سطح بالاتری دارند مراجعه نمایند.

وی در مورد دارو و کمبود آن عنوان کرد: دارو توسط معاونت غذا و دارو برابر با سهم بیمارستان‌های استان همدان توزیع می‌شود. تجویز سرم و استفاده از آن در الویت با بیماران دیالیزی و خاص است؛ اشخاصی که سرماخوردگی جزئی ای دارند می‌توانند به جای سرم خوراکی از مایعات و... استفاده کنند.

وی افزود: قرار شده که داروخانه بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شود تا بتواند داروهای آزاد را که دولتی نیستند را هم ارائه کند و در حال حاضر به دنبال مجوز هستند که بزودی اجرا خواهد شد.

ریاست شبکه بهداشت بهار عنوان کرد: در روزهای عاشورا و تاسوعا که شهر بهار میزبان مهمان های زیادی از مناطق مختلف بود و همچنین حضور کارگران فصلی، تعداد بیماران را به بیش از ۴۸۰ نفر رسانده بود که ۲ پزشک و یک تریاژ را در بیمارستان روی کار آوردیم.

وی افزود: تریاژ مسئولیت تشخیص سطح بیماری بیماران را دارد؛ در وضعیت A بیماران بدخیم، در وضعیت B بیماران با حال جسمی متوسط و در وضعیت C بیمارانی قرار می گیرند که به صورت سرپایی درمان می شوند.‌ بیمارانی که در وضعیت A و سپس B هستند در الویت استفاده از امکانات پزشکی و معالجه قرار می گیرند.

وی در رابطه با درمانگاه صالح آباد گفت: چهار نفر نیرو برای تزریقات در درمانگاه صالح آباد استخدام شده اند همچنین به دنبال حل مشکلات درمانگاه شبانه روزی لالجین و مهاجران هم هستیم که به امید خدا بزودی برطرف خواهد شد.

آرزو میرزایی

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی