سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/9/4 14:34:47
کارگردان نمایش "صندلی را در کنار پنجره بگذار" :

تئاتر، اتفاقی فراتر از هنر است

نمایش "صندلی را در کنار پنجره بگذار" به نویسندگی عباس نعلبندیان و کارگردانی محمود غفاری و ابراهیم یمین اسماعیلی از شهرستان بهار و نمایش "کات کبود" نوشته فرشته فرشاد و به کارگردانی حمید محبی و مصطفی کرمی راسخ از شهرستان کبودرآهنگ راه یافته سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان بودند.

شناسه خبر: 13031

 

به گزارش نشاط شهر، ابراهیم یمین اسماعیلی کارگردان نمایش "صندلی را در کنار پنجره بگذار " از شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: نمایش صندلی را کنار پنجره بگذار با عنوان دنیای پس از مرگ و انسان هایی است که از کمبود های زندگی خود در حال فرار هستند و سعی کردیم که با یک نگاه ویژه تر و اجرای مدرن تری نمایش را به اجرا در بیاوریم .

 

اسماعیلی افزود: هنرمندان تئاتر کسانی هستند که شبانه روز بدون وقفه و هیچ چشمداشتی برای به نمایش گذاشتن هنر تئاتر، با جان و دل خود به اجرا می‌پردازند .

 

وی نیز گفت: گروه نمایشی ما متشکل از بیست و پنج هنرمند و عوامل است و برای این جشنواره به مدت دو ماه به صورت شبانه روز تمرین کردیم و خدا را شاکریم که آنچه که در توان بود را به دید هنرمندان و عموم مردم شریف گذاشتیم و بازخورد خوبی را دریافت کردیم . 

 

کارگردان و تهیه کننده تئاتر "صندلی را در کنار پنجره بگذار" اظهار داشت: تئاتر، اتفاقی فراتر از هنر است. باید از مدارس، استعداد یابی ها شروع شود.

 

وی از فرماندار شهرستان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهار و سایر مسئولین شهرستانی و استانی که برای برگزاری اين جشنواره همت کردند، تشکر و قدردانی کرد. 

 

در ادامه نیز حمید محبی کارگردان نمایش "کات کبود" از شهرستان کبودرآهنگ با تشکر از میزبانی بسیار خوب شهرستان بهار و عوامل مجموعه برگزار کننده این جشنواره گفت: تئاتر کات کبود با موضوع آسیب های اجتماعی و کودک آزاری بود که سه ماه پی در پی تمرین شبانه روزی بازیگران و عوامل مجموعه صورت گرفت و به میزبانی بسیار خوب شهرستان بهار به اجرا درآمد .

 

حمید محبی افزود: سطح جشنواره با توجه به اینکه چندین سال است که در این جشنواره ها حضور داریم به نسبت سه سال اخیر رو به پیشرفت بوده است.

 

وی ادامه داد: طی چندین سال اخیری که در جشنواره ها حضور داشتیم کمترین روز برگزاری جشنواره ها چهار روز بود اما در حال حاضر جشنواره در دو روز برگزار شد که قطعا یک کیفیت آسان و تأثیر گذار دارد .

 

کارگردان تئاتر "کات کبود" شهرستان کبودرآهنگ گفت: مجموعه تئاتر ما چندین سال است که در حوزه فرهنگ و هنر نمایشی با علاقه فعالیت می‌کند و حمایتی از شخصی دریافت نکرده ایم. عوامل مجموعه ما به صورت گروهی هزینه های لباس و..  را متقبل می‌شوند.

 

همچنین با یکی از تماشاگرانی که در دو روز جشنواره به تماشای نمایش ها نشسته بود گفتگو کردیم. وی گفت: شهرستان بهار میزبانی بسیار خوبی در این دو روز داشته است و همچنین از بازیگران قدیمی و مهمانان بسیاری دعوت شده بود و ما نیز از زحمات مسئولین شریف استان و شهرستان بهار بابت برگزاری این جشنواره سپاسگزاریم.

 

وی بیان داشت: این شهرستان ظرفيت بسیار خوبی براي برگزاری جشنواره هنر های تجسمی و موسیقی دارد، و همچنین مردم و هنرمندان بسیار شریف و پر انرژی‌ای دارد که در جشنواره های فرهنگی هنری همواره شاهد حضور پر رنگ این هنرمندان و مردم شریف در استان همدان هستیم. 

 

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی