سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/9/29 16:46:46
در دولت سیزدهم محقق شد؛

افتتاح تقاطع غیر همسطح شهید زارعی شهرستان بهار

همزمان با روز راهداری، آیین بهره برداری از پروژه های راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های بهار و اسد آباد در گلوگاه شهید زارعی بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 13075

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهار، همزمان با روز راهداری و با حضور معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، استاندار همدان، فرماندار بهار، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ و سایر مسئولان استانی و شهرستانی تقاطع غیرهمسطح شهید زارعی شهرستان بهار افتتاح شد.

 

در این آیین دکتر علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان مطرح کرد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر فراهم نمودن مباحث زیرساختی، امروز ۷ عنوان پروژه به صورت همزمان با اعتباری بالغ بر ۱۰۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

 

استاندار همدان اضافه کرد: تقاطع غیر همسطح شهید زارعی یکی از نقاط حادثه خیزی بود که از سالهای گذشته مورد توجه مردم و مسئولین قرار گرفت و در یکسال اخیر با پیگیری های مجدانه و اقدام جهادی و انقلابی مسئولین به اتمام رسید تا شاهد کاهش حوادث در این نقطه باشیم.

 

وی با اشاره به تاکید ریاست محترم جمهور در رفع نقاط حادثه خیز استان گفت: در سفر هیئت دولت به استان، مبلغ ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای مباحث زیرساختی، راه و راه‌آهن تخصیص داده شد.

 

وی ادامه داد: از ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات سفر ریاست جمهوری تاکنون هزار میلیارد تومان به استان تخصیص یافته که بخشی در حوزه راه و راهداری هزینه خواهد شد.

 

سپس معاون راهداری حمل و نقل جاده ای کشور با گرامیداشت هفته حمل و نقل رانندگان و راهداری گفت: امروز «راهداری برای خدمت به مردم» است و هر زمان که دشمنان سعی کردند از طریق حمل و نقل در کشور رخنه کنند رانندگان آنها را با شکست مواجه کردند و امیدواریم مشکلات حوزه حمل و نقل به حداقل برسد.

 

رضا اکبری افزود: پروژه تقاطع غیر همسطح شهید زارعی در کریدور غرب کشور و در مسیر سفر عتبات قرار گرفته و بسیار حائز اهمیت است و به دلیل مسائل مالی، تورم و معارضین این پروژه به طول انجامیده است.

 

وی افزود: پروژه های مرتبط با رفع نقاط حادثه خیز و تداخلات ترافیکی در کشور باید زودتر به نتیجه برسد.

 

اکبری افزود: علیرغم سیاه‌نمایی رسانه های معاند، دولت در مسائل زیرساختی بسیار خوب عمل کرده و در حال حاضر ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه فعال در حوزه راهداری کشور وجود دارد که تنها کمتر از ۱۰ درصد پروژه ها رکود طولانی را تجربه کردند و هیچ پروژه‌ای تعطیل نیست و برخی پروژه ها با سرعت کم و با منابع محدود در حال انجام است.

 

اکبری اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۶۰۰ پروژه اصلاح نقاط حادثه خیز در کشور در حال اجرا است و از این شمار ۳۰۰ پروژه شبیه تقاطع غیر همسطح شهید زارعی ساخته می شود و پروژه ها تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسند.

 

وی افزود: در هفته حمل و نقل و راهداری ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه آماده بهره برداری در کشور وجود دارد.

 

اکبری بر اتمام ریزه‌کاری‌ و ظرافت پروژه تقاطع غیر همسطح شهید زارعی تاکید کرد و گفت: در راستای زیباسازی پروژه آمادگی تخصیص اعتبار بیشتر وجود دارد تا پروژه با شرایط بهتری تحویل داده شود.

 

لازم به ذکر است تقاطع غیرهسطع شهید زارعی از لحاظ موقعیت جغرافیایی در سه راهی صالح آباد و در کریدور مرکز به غرب قرار گرفته است و جدا کننده ترافیک استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان می باشد که جزو تقاطع های استراتژیک غرب کشور بخصوص راه کربلا محسوب می شود.

 

پروژه تقاطع غیر هم سطح شهید زارعی از محل منابع ملی و استانی با ۱۹ میلیارد تومان تامین اعتبار شد و دارای روگذر به متراژ ۴۰۰ متر و زیرگذر ۶۸۵ متر می باشد.

 

هدف از اجرای پروژه، حل گره ترافیکی‌ و رفع نقطه حادثه خیز به منظور ارتقای ایمنی وسایل نقلیه و در نتیجه کاهش تصادفات و جلوگیری از بروز معضلات اجتماعی و اقتصادی به خصوص در ایام نوروز و اربعین حسینی است.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی