سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/3/12 22:37:12
دبیر موسسه مردم نهاد اکسیر زندگی شهر:

نهاد خانواده یکی از نهادهای مهم اجتماعی است که با ازدواج تشکیل می‌شود

کارگاه آموزشی مشاوره پیش از ازدواج و نشست تخصصی ازدواج سالم با رویکرد اسلامی، در قالب جلسات آموزشی سه روزه برای دختران مجرد، با همکاری موسسه مردمی اکسیر زندگی شهر و معاونت امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در روستای دهنجرد از توابع شهرستان بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 13434

 

به گزارش نشاط شهر، کارگاه آموزشی مشاوره پیش از ازدواج و نشست تخصصی ازدواج سالم با رویکرد اسلامی، در قالب جلسات آموزشی سه روزه برای دختران مجرد، با همکاری موسسه مردمی اکسیر زندگی شهر و معاونت امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در روستای دهنجرد از توابع شهرستان بهار برگزار شد.

 

 

کارگاه شناخت و مهارتهای ارتباط و آسیب های قبل از ازدواج با هدف آشنایی و مهارت آموزی جوانان در زمینه ی ازدواج برگزار میشود، مدرس این   کارگاه زهرا قاسمی یکی از مربیان با تجربه در این زمینه است.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بند 10 «سیاستهای کلی خانواده» بر ساماندهی نظام مشاوره‌ای و آموزش قبل، حین و پس از تشکیل خانواده و تسهیل دسترسی به آن بر اساس مبانی اسلامی ـ ایرانی برای استحکام خانواده تأکید کردند،در راستای همین سیاست این کارگاه آموزشی برگزار شد.

 

 

بر اساس این گزارش،نهاد خانواده یکی از نهادهای مهم اجتماعی است که با ازدواج تشکیل می‌شود لذا آموزش و مشاوره در مراحلِ  قبل، حین و پس از ازدواج می‌تواند بسیار مؤثر و مفید باشد؛ آموزش در مراحل مختلف ازدواج می‌تواند از آمار ازدواجهای ناموفق و به تبع آن آسیبهایی همچون طلاق،  کودک‌آزاری، خشونتهای خانوادگی، اعتیاد، همسرآزاری  را کاهش دهد.

 

زهرا قاسمی در این کارگاه آموزشی به بررسی موضوعاتی مانند معرفت نفس، خود شناسی و شناخت صفات پرداخت و گفت: یکی از علل اختلاف و طلاق در میان خانواده‌ها که در دادگاهها مشاهده می‌شود، این است که زوجین بدون شناخت از یکدیگر و مشاوره وارد زندگی مشترک می‌شوند و این امر کاملاً اشتباه است؛ «هم کُف» بودن از توصیه‌های دین اسلام برای همسرگزینی است در نتیجه یکی از  راه‌ها برای ضمانت پایداری زندگی چند جلسه مشاوره و آزمونهای شخصیتی است.

 

در انتهای کارگاه آموزشی فاطمه بهادربیگی دبیر موسسه اکسیر زندگی ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری جوانان روستای دهنجرد و دهیارمحترم روستا خانم عارفی اعلام کردند که این نوع اموزشها در طول سال در موضوعات گوناگون خانواده و ازدواج برگزار خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون
Error
Whoops, looks like something went wrong.