سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/3/25 10:19:14
روایتی از طمع بیش از حد شهروندان در خرید حواله خودرو؛

کلاهبرداری چند ده میلیاردی جوان ۲۵ ساله در بهار

همزمان با آغاز مرحله دوم طرح فروش یکپارچه خودروسازان در کشور یک پیام مردمی در فضای مجازی شهر بهار غوغا به پا کرد و باعث جلب توجه تعداد زیادی از شهروندان و به اشتراک گذاشتن آن شد.

شناسه خبر: 13486

 

همزمان با آغاز مرحله دوم طرح فروش یکپارچه خودروسازان در کشور یک پیام مردمی در فضای مجازی شهر بهار غوغا به پا کرد و باعث جلب توجه تعداد زیادی از شهروندان و به اشتراک گذاشتن آن شد.

 

این پیام از کلاهبرداری یک جوان ۲۵ ساله از همشهریان بهاری خبر می داد که بیش از ۶۰ شاکی داشت و میزان آن بالای ۶۰ میلیارد تومان برآورد می شد.

 

قضیه از این قرار بود که گویا یک پسر جوان ۲۵ ساله که در یک نمایشگاه ماشین در همدان مشغول به کار است با چاپ و توزیع آگهی خرید و فروش حواله خودرو در سطح شهر بهار اقدام به جلب مشتریان خود از این شهر کرده و تعداد زیادی از شهروندان با اعتماد به وی با واریز وجوه بسیار بالا به حسابش اقدام به خرید حواله خودرو برای چهار ماه بعد کرده اند و برای جلب اعتماد گاهی به بعضی مشتریان سفته و مدارک دیگری نیز ارائه داده است.

 

پس از مدتها که خریداران منتظر تحویل خودرو هستند متوجه می شوند که شخص فروشنده متواری شده و گوشی خود را نیز خاموش کرده و خبری از او نیست ، سپس اقدام به شکایت علیه این شخص می کنند.

 

با توجه به اینکه محل فروش حواله ها در شهر همدان بوده دادستانی همدان رسیدگی به این پرونده را بر عهده دارد و شاکیان در مراجع انتظامی این شهر اقدام به شکایت علیه این شخص کرده و ابعاد این ماجرا توسط پلیس آگاهی همدان در حال پیگیری است.

 

این اتفاق از جوانب مختلف قابل بحث بررسی است و یکی از پر رنگترین  جوانب آن طمع بیش از حد تعدادی از شهروندان در خرید حواله خودرو به قیمت پایین است، در بررسی هایی که از افراد مالباخته بدست آمده شاهد این هستیم که تعدادی از آنها حواله چندین خودرو را به این شکل از این شخص خریداری کرده و مبالغ خریدشان گاهی به بالای یک میلیارد تومان می رسد و این امر تنها در زمانی رخ می دهد که شخص این خودروها را به امید فروش در بازار آزاد و سود بیشتر بخواهد بخرد.

 

البته در این بین شاید افرادی هم باشند که ناامید از طرح های فروش یکپارچه خودرو به خرید این حواله ها اقدام کرده اند که آنها نیز در این باره متضرر شده و هم اکنون به دنبال زیان خود هستند.

 

از سویی دیگر وضعیت ناآرام و بی ثبات بازار خودرو و تفاوت قیمت چند صد میلیونی خودرو در بازار آزاد با قیمت کارخانه مزید بر علت شده و هر شخص را ممکن است به وسوسه بیندازد که بخواهد از یک راه میانبر به سود چند صد میلیونی برساند و در نتیجه نه یک بار که ممکن است در نقاط مختلف کشور و چندین بار شاهد رخداد چنین کلاهبرداری هایی در این شرایط باشیم.

 

لذا تا وقتی وضعیت بازار خودرو در کشور به آرامش و ثبات نرسیده باز هم ممکن است شاهد چنین رخدادهایی در سراسر کشور خود باشیم. 

 

متاسفانه شرایط کنونی کشور به گونه ای است که روز به روز از ارزش پول نقد کاسته می شود و هر که در این فکر است که در کوتاه ترین زمان ممکن پول نقد پس انداز خود را تبدیل به کالایی کند که بتواند چند ماه بعد، بیشترین بهره را از آن ببرد، مسکن، زمین، بورس، طلا، دلار و خودرو از جمله بازارهای هدفی هستند که مردم بیشترین تمایل را برای سرمایه گذاری در آنها دارند و در شرایط اقتصادی چند سال گذشته کشور هر بار یکی از این بازارها داغ شده و سرمایه های مردم به سمت یکی از آنها سوق پیدا کرده است؛ متاسفانه همواره افرادی سودجو در این بین پیدا می شوند که بخواهند از آب گل آلود ماهی گرفته و بیشترین سود را نصیب خود کنند.

 

در چنین شرایط تنها توصیه ای که می توان به افراد کرد این است که تا جایی که ممکن است سرمایه خود را به سمت تولید برده و سعی کنند از این طریق به سود خود برسند، جرا که مطمئن ترین مکان برای رسیدن به سود بیشتر سرمایه گذاری در تولید است و اگر هم وارد بازارهای سرمایه پر سود می شوند با احتیاط بیشتری قدم در آن گذاشته و مراقب کلاهبرداران احتمالی باشند و بیش از حد به افراد اعتماد نکنند.

 

امیدواریم که سالی که به مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است شاهد اتفاقات خوبی در کشور بوده و ثبات را در اقتصاد کشور خود ببینیم تا کمتر  شاهد رخداد چنین اتفاقات تلخی باشیم.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی