سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

یکی از مواکب فعال که هر ساله در ورودی شهرستان بهار برپا می‌شود "موکب آيت الله بهاری(ره)" است که همشهریان بهاری هرساله در این موکب حضور یافته و به خادمی می‌پردازند. در این گزارش از فعالیت های این موکب بیشتر مطلع خواهید شد.

شناسه خبر: 13578

 

به گزارش نشاط شهر، رویا سرمست زاده مسؤل واحد خواهران موکب آيت الله بهاری (ره) در گفتگو با خبرنگار ما ضمن ابراز خوشحالی و تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی (ع) عنوان کرد: با اینکه توفیق زیارت کربلا نصیب بنده نشد اما در موکب آيت الله بهاری ورودی شهر بهار خدمت به زائرین را داریم و امیدوارم که آقا سیدالشهدا علیه السلام از همه خواهران و خادمان قبول کند و سعادت حضور در کربلا نصیبم شود و در کربلا به زائرین خدمت نمایم .

 

 

وی افزود: در این ده روز که در خدمت آقا امام حسین(ع) هستیم در این موکب روزانه خواهران خادم از هیئات های مختلف مذهبی به صورت شیفتی در صبح و بعد از ظهر حضور می یابند و در آماده کردن وسایل ها ،بسته بندی های لقمه، کشیدن غذا و... یاری می‌رسانند و برخی از خواهران دیگر نیز در پشت صحنه هم کمک می‌کنند و تا کنون نیز ۳۵۰نفر حضور یافتند و از همه لحاظ خادمان بسیار زحمت می‌کشند ان شاءالله که اجر شان را از اهل بیت بگیرند .

 

مسؤل واحد خواهران موکب آيت الله بهاری(ره) ورودی شهر بهار گفت: با تمام وجود برای ابا عبدالله الحسین(ع) خادمی میکنیم و هم اکنون آن گرمایی که حضرت زینب(س) در صحرای کربلا  را داشته را درک میکنم و زمانی که زائران در این موکب حضور می یابند چهره خاصی و نورانی بودن آنها حس خوب را به ما انتقال می‌دهند و زائران به خصوص جوانانی که با پیاده روی اربعین خون آنها به جوش آمده و ما با یک التماس دعا گفتن نائب الزیاره ما هستند و همین برایمان کافیست ...

 

استقبال بی نظیر از غرفه فرهنگی موکب آیت الله بهاری (ره)

 

علاوه بر این موکب که جهت پذیرایی برپا شده بود یک غرفه فرهنگی و ایستگاه نقاشی دیگر نیز جهت خدمت به مادران و کودکان زائرین دایر شده که ما با مسؤلین این موکب مریم فرخی تابش نیز به گفتگو پرداختیم تا از فعالیت های این غرفه بیشتر آشنا شویم 

 

مریم فرخی تابش ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: در قسمت فرهنگی  موکب آیت الله بهاری (ره) وظیفه ما ، ارائه ی محصولات فرهنگی به زائرانی که در حال رفت یا در حال برگشت هستند می‌باشد. 

 

وی از برپایی مکانی به عنوان استراحتگاه مادر و کودک خبر داد گفت: ما در کنار غرفه فرهنگی جایگاهی را ویژه مادران و کودکان زائرین در نظر گرفتیم که زائرین مادر ضمن حضور در این غرفه خستگی را از سر درآورده با خداقوت گویان به ما انرژی می‌دهند تا هرچه بیشتر به خدمت بپردازیم .

 

 

توزیع بیش از ۱۸۰۰ جوراب نوزادی به مادران زائر در غرفه فرهنگی

 

تابش ادامه داد: در کنار ایستگاه فرهنگی بانوان و همچنین ایستگاه نقاشی جهت سرگرمی کودکان و زائران کوچک حسینی ترتیب داده شده که بدون استثناء در ازای هنر نقاشی که با دو موضوع  حسینی و در راستای جمعیت و افزایش جوانی است  ، به کودکان مشغول می‌شوند و به نقاشی ها هدایا و جوائز دیگری از جمله پیکسل و گیر سر و فرفره به کودکان در غرفه ی نقاشی اهدا می‌شود. 

 

وی از توزیع بیش از ۱۸۰۰ جفت جوراب نوزادی به مادران خبر داد و گفت: جوراب هایی با محتوایی از زبان نوزاد تهیه شده و به عنوان نذر فرهنگی به مادرانی که آرزو دارند صاحب بچه بشوند، هدیه داده می‌شود و نیز از تراکت ها و بروشورهایی که در راستای جمعیت و افزایش جوانی ترتیب داده شده بود به مادران و پدران جوان اهدا می‌شود .

 

تابش در‌پایان ضمن تقدیر و تشکر از خادمان و مجموعه هایی که در برپایی این غرفه از جمله کمیته مشارکت های مردمی و نهاد های شهرداری شهر بهار و فرمانداری شهرستان بهار و هلال احمر،  اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان و واحد خواهران پایگاه شهید شیرودی،حوزه بانوان و خانواده آستان قدس رضوی، حوزه علمیه صدیقه کبری (س) ، حوزه مقاومت بسیج حضرت فاطمه الزهرا(س) آرزوی توفیق زیارت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) کرد.

 

جنبه های مختلف فعالیت در موکب آيت الله بهاری (ره) مشاهده می‌شود

 

گفتنی است دکتر مجتبی فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار به همراه دادستان ،بخشدار بخش مرکزی سرهنگ حیدری جو فرمانده انتظامی شهرستان بهار و دیگر مسئولین شهرستان از موکب آیت الله بهاری(ره) ورودی شهر بهار نیز بازدید عمل آورده و ضمن عرض خداقوت از زحمات تمامی خادمان و عوامل تقدیر و تشکر کردند.

 

در این بازدید حجت‌الاسلام مصباح امام جمعه شهرستان بهار ضمن تسلیت اربعین حسینی بیان داشت: نزدیک به ۱۵ موکب که ۱۳ ایستگاه صلواتی در سطح شهرستان و ۲ موکب مستقر در کربلای معلی است و مردم شریف به زوار اربعین خدمت رسانی می‌کنند. 

 

امام جمعه بهار بیان کرد: در اين موکب خدمت رسانی صرفا پذیرایی نیست بلکه جنبه های مختلف فرهنگی،حفظ شعایب و بهداشت و.. مشاهده می‌شود وحفظ عزت و کرامت انسانها و مهمان نوازی و میزبانی درست را مورد توجه قرار  گرفته است .

 

 

 مردم شریف و ولایتمدار کار بزرگی را انجام داده و حرکت ماندگاری را از خود به جای گذشتند

 

وی ادامه داد: همه کاری هایی که انجام شده توسط مردم بوده است و کار دولت نبوده و تمام به همت مردم اداره می‌شود؛ مردم شریف و ولایتمدار در این مردم کار بزرگی را انجام داده و حرکت ماندگاری را از خود به جای گذشتند ؛ شهرستان بهار، شهر آیت الله بهاری ره است و در عرصه های مختلف انقلابی پيشتاز است و آنچه که برآیند این معقوله می‌باشد در این راستا که با ابراز محبت به ساحت اهل بیت علیه السلام بتوانیم آن وظیفه شیعه گری در خدمت به زوار اباعبدالله الحسین(ع) به نحوه احسن انجام دهیم.

 

حجت الاسلام مصباح در پایان از تمام کسانی که در این عرصه کمک کنند و مسؤلین شهرستان و مردم شهید پرور و بزرگوار تقدیر و تشکر نمود از خدای متعال توفیق کسب عنایت کرد. 

 

مردمان دیار آیت الله بهاری(ه) بسیار زحمتش و ولایی هستند

 

ناهید صابر پور زائر کربلا نیز در گفتگو با خبرنگار نشاط شهر با بیان اینکه برای هفتمین بار از مشهد مقدس به سوی حرم سیدالشهدا(ع) عزم سفر کرده‌ام، اظهار کرد: با عشقی که به امام حسین(ع) توفیق حضور در حرم مطهر حضرت را پیدا کردم گرچه ما مشهدی ها همیشه دلمان هوای پر کشیدن را دارد .

 

وی با غوغایی که عشق اباعبدالله الحسین(ره) را در دل داشت اشک از چشمان او جاری شد و به بیان خاطره ای از سفر کربلای خود پرداخت و گفت: در بین الحرمین حرم اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) عروس و دامادی را دیدم، داماد حلقه را فراموش کرده و با خود نیاورده بود؛ بنده تا متوجه شدم انگشتر خود را از دستم درآوردم و به عروس هدیه کردم.

 

 

این زائر مشهدی اظهار داشت: غرفه فرهنگی و ایستگاه استراحت مادران و کودکان بسیار برایم جذاب بود و باید خداقوت گفت به تمام خادمان که در غرفه فرهنگی فعالیت می‌کنند و اجرای گروه نوازندگی ملکوت هم از شهر لالجین بسیار دل انگیر بود ‌

 

وی گفت: استقبال و میزبانی که خادمان در واحد خواهران از کاروان ما زائرین داشتند بسیار برایم دلنشین و عالی بود، آری مردمان دیار آیت الله بهاری(ه) بسیار زحمتش و ولایی هستند اجرشان با اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

 

گفتنی است که نمایشگاه عفاف و حجاب به همت کلانتری ۱۱ مرکزی بهار، واکس کفش صلواتی و تیم خدمت رسانی هلال احمر و اورژانس اجتماعی و... نیز در این موکب برپا شده بود .

 

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید.

 

گزارش از: فاطمه بدرلو 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی