سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1403/1/27 14:46:00
در راستای تحقق شعار سال ، همت و تلاش جهادی دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان بهار نتیجه داد؛

اجرای طرح مجتمع صنفی صنعتی تریلی سازان غرب کشور پس از 23 سال بلاتکلیفی/2500 نفر از بیکاری نجات یافتند

خوشبختانه با پیگیری‌های قضایی، عملیاتی شدن طرح و ساماندهی کارگاه‌های صنفی منطقه، برای 2 هزار و 500 نفر نیز به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی شد.

شناسه خبر: 14557

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان همدان، سال‌ها بود که نابسامانی کارگاه‌های تریلی‌سازی در محور همدان - کرمانشاه در حوالی روستای زاغه از شهرستان بهار، سبب اخلال در امنیت عبور و مرور در شاهراه سه استان غربی کشور، گرایش صنعتگران به سمت ساخت و سازهای غیرمجاز و ایجاد واحدهای صنعتی ناموزون و نامناسب در منطقه شده و مشکلات بسیاری به وجود آورده بود. موضوعات و حواشی بسیاری که می‌رفت سبب بیکاری بیش از 2 هزار و 500 نفر شود. تا اینکه بالاخره پس از 23 سال بلاتکلیفی، طرح ساماندهی صنفی این صنعتگران با ورود دستگاه قضایی شهرستان بهار به سرانجام رسید.

 

در این باره «آقای ایمان شکوهیان» دادستان محترم بهار با بیان اینکه مطالبات مردم منطقه برای ساماندهی این کارگاه‌های تریلی‌سازی و اتاق‌سازی کامیون به ویژه کارگران به حق بود،اظهار داشتند: بنابراین در لبیک به منویات رهبری و حرکت در مسیر تحقق شعار سال، به عنوان مرجع قضایی و حامی حقوق عامه پیگیر شدیم تا با برگزاری جلسات متعدد و شناسایی موانع موجود از جمله عدم همکاری برخی دستگاه‌ها، مشکلات را ریشه‌یابی و راهکاری قانونی برای حل آن ارائه دهیم.

 

ایشان در تکمیل این خبر افزود: بالاخره طرح مجتمع صنفی صنعتی تریلی‌سازان غرب کشور پس از 23 سال بلاتکلیفی با برگزاری بیش از 21 جلسه شهرستانی و استانی از جمله برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌ها از جمله کارگروه زیربنایی توسعه و مباحث شهری، ملزم ساختن مدیران دستگاه‌های متولی برای ساماندهی کارگاه‌ها، بازدیدهای میدانی و پیگیری‌های قضایی به سرانجام رسید و امروز شاهد فعالیت صنفی صنعتگران این حوزه یعنی 500 نفر به طور مستقیم و دو هزار نفر به صورت غیرمستقیم در مجتمع هستیم.

 

دادستان محترم بهار افزود: با راه‌اندازی این مجتمع، در منطقه مذکور معروف به دو راهی زاغه که محل کسب صنعت‌گران و صعنت تریلی‌سازان غرب کشور است، علاوه بر اشتغالزایی عنوان شده برای جوانان منطقه، دیگر از ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرایمن و سوله‌های نامنظم خبری نیست و شاهراه اصلی سه استان غربی به ویژه محور همدان - کرمانشاه به عنوان یکی از مسیرهای پر تردد زائران عتبات عالیات، بیش از پیش ایمن شده است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار# صالح_آباد#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی