سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1403/7/7 10:04:30
به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد:

آئین رونمایی از کتاب «سرو خرامان» و عصر شعر «در راه فتح قله ایم»

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار و با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد بهار و کانون بسیج هنرمندان شهرستان بهار عصر شعر «در راه فتح قله ایم» و آئین رونمایی از کتاب «سرو خرامان» به قلم مریم قلی زاده در کتابخانه عمومی شهید باهنر برگزار شد.

شناسه خبر: 15509

 

به گزارش نشاط شهر، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار و با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد بهار و کانون بسیج هنرمندان شهرستان بهار عصر شعر «در راه فتح قله ایم» و آئین رونمایی از کتاب «سرو خرامان» به قلم مریم قلی زاده در کتابخانه عمومی شهید باهنر برگزار شد.

 

 

این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین مصباح امام جمعه شهرستان بهار، فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار، حسینی بخشدار مرکزی، اعضای شورای شهر بهار ،حسینی رییس اداره ارشاد اسلامی شهرستان بهار، یگانه مسئول بسیج هنرمندان شهرستان بهار و آزادی رییس کانون فکری پرورشی کودکان شهرستان و اساتید و پیشکسوتان ادبیات و زبان فارسی، شعرا، نویسندگان و اهل قلم برگزار شد.

 

نخست معصومه فزونی ریاست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یاد آور حماسه آفرینی و رشادت های نوجوانان و جوانانی است که برای دفاع از خاک وطن و جهاد در راه خدا به خانه نشینی ترجیح دادند و تا پای جان مبارزه کردند.

 

وی در ادامه افزود: این پیام می بایست به نسل های آینده منتقل شود که بهترین راوی و روایت کننده آن روزها میتوان به کتاب ها اشاره کرد. کتاب هایی که با مضمون دفاع و غرور آفرینی جوانان آن دوره ها عنوان کرد. ایستادگی آنها در برابر کشور و ناموس در تاریخ جهان ثبت شده است.

 

سپس مجتبی فیض الهی فرماندار شهرستان بهار  ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به ویژگی های آن روزها اشاره کرد و گفت: صحنه ای که در نسل های امروزی تاثیر گذار باشد همین هفته دفاع مقدس است که در برابر رژیم قاصد بعثی ها جنگیدیم و هیچوقت ازاین مسیری که برگزیدیم پشیمان نشدیم ما باید از خون شهدا دفاع کنیم و هر زمانی که هوای نفس خواست بر ما غلبه کند یادآور خون شهدا و آن روزهای سخت باشیم .

 

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مصباح امام جمعه شهرستان بهار بزرگداشت ایام دفاع مقدس،شعر را مقدس و پاک برشمرد و تصریح کرد که تقدس شعر به تقدس قلب مشروط است،هرچقدر قلب انسان پاک تر باشد طهارتش نیز بیشتر است .

 

ایشان در ادامه مطلب گفت: همانگونه که مضامین و محتوای شعر بیشتر و دقیق تر و سنگین تر است. یک بیت شعر میتواند تارو پود یک انسان را زیرو رو کند. 

 

در پایان نوبرانی و مریم عباسی از اساتید پیشکوستان  ادبیات زبان فارسی به نقد و بررسی  کتاب سرو خرامان پرداختند. شاعران بزرگ بهار ،حاتم نوروزی ، اسماعیل امانی ،مریم کاظمی و خسرو قربانی اشعار خود را سرودند و سپس از خانواده شهید حسینی  تجلیل شد و با حضور مسئولین نیز از کتاب «سرو خرامان »نیز به نویسندگی مریم قلی زاده رونمایی شد و او در مورد هدف و ویژگی های کتاب خود سخن گفت.

 

آرزو میرزایی

 

 

 

 

انتهای پیام/ص

 


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر