سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

ظهر روز گذشته، مهندس بختیاری، مدیرکل آب و فاضلاب استان همدان، به همراه مدیران آبفای شهرستان‌های بهار و لالجین، بخشدار، شهردار و عضو شورای شهر، در دفتر امام جمعه لالجین حضور یافتند. هدف از این دیدارو حضور بررسی مشکلات حوزه آب و فاضلاب این شهر بود. در این جلسه، مطالبات مردمی توسط حجت‌الاسلام محققی و دیگر اعضای حاضر به اطلاع مدیرکل رسید.

شناسه خبر: 15567

 

به گزارش نشاط شهر، ظهر روز گذشته، مهندس بختیاری، مدیرکل آب و فاضلاب استان همدان، به همراه مدیران آبفای شهرستان‌های بهار و لالجین، بخشدار، شهردار و عضو شورای شهر، در دفتر امام جمعه لالجین حضور یافتند. هدف از این دیدارو حضور بررسی مشکلات حوزه آب و فاضلاب این شهر بود. در این جلسه، مطالبات مردمی توسط حجت‌الاسلام محققی و دیگر اعضای حاضر به اطلاع مدیرکل رسید.

 

حجت الاسلام محققی با قدردانی از تلاش شرکت آب و فاضلاب استان و امور آبفا شهرستان بهار در تامین آب شرب روستاها و شهرها عنوان کرد: یکی از معضلات شهر لالجین بحث افت کمی و کیفی آب شرب لالجین است.

 

محققی در این جلسه ضمن ابراز گلایه مندی از وضعیت غیرقابل قبول زیرساختی این شهر و عدم رسیدگی به مشکلات لالجین در حوزه های مختلف از جمله، راه های مواصلاتی، خاک، مسکن و...  به وضعیت آب و فاضلاب لالجین اشاره و عنوان کرد: آب شرب لالجین با توجه به آهکی بودن و طعم بد آن باعث نارضایتی و ناراحتی شهروندان شده است که این موضوع، پیگیری تا حصول نتیجه و حل مشکل این حوزه توسط مسئولین آبفا را میطلبد.

 

 

محققی همچنین در مورد وضعیت فاضلاب این شهر هم افزود: شبکه فاضلاب لالجین چندین دهه است که هیچ بازنگری در طرح و افزایش شبکه صورت نگرفته است که در ادامه برگزاری جلسات مختلف با مدیران کل، نماینده مجلس و سایر مسئولین و با وجود قول های داده شده امیدواریم که این موضوع هم مورد توجه ویژه قرار گیرد. 

 

در این جلسه پیشنهاداتی توسط اعضای حاضر برای رفع مشکلات آب و فاضلاب لالجین از جمله احداث تصفیه خانه شهری، انتقال آب چاه های پدافندی به خط لوله آب این شهر، انتقال آب تالوار به لالجین و در صورت انتقال فاضلاب به همدان برگشت پساب به لالجین و استفاده آن در حوزه صنعتی مطرح شد. 

 

در این جلسه، ضمن بررسی یک به یک پیشنهادات ارائه شده، حجت الاسلام محققی تماس تلفنی با نماینده محترم مجلس برقرار کردند. این تماس به صورت کنفرانس با معاون محترم وزیر نیز انجام شد. در این تماس مشکلات و پیشنهادات مطرح گردید و مقرر شد برای تأمین آب شرب و حل کمبود آب‌های زیرزمینی، انتقال آب به طول ۴ کیلومتر از خط انتقال آب تالوار به لالجین انجام شود. نماینده محترم نیز قول مساعد برای پیگیری و اجرای این طرح را ارائه کرد.

 

همچنین در رابطه با مشکلات حوزه فاضلاب و انتقال آن به تصفیه خانه همدان عنوان شد که در صورت تامین و تصویب بودجه این طرح بزودی کلنگ زنی و اجرا شود.

 

مهندس بختیاری نیز در ادامه با تأکید بر اهمیت حل مشکلات آب شرب لالجین گفت: بهبود وضعیت تأمین، انتقال و توزیع آب در این شهر باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: با تماس‌هایی که صورت گرفت و با مساعدت‌های معاون محترم وزیر و نماینده محترم مجلس، امیدواریم که این مسائل به زودی حل و فصل شوند و مردم لالجین از آب شرب سالم و کافی برخوردار شوند.

 

وی طرح انتقال از خط لوله آب تالوار و وصل آن به شبکه آبرسانی لالجین را از مهمترین اولویت اجرایی در این شهر دانست و ابراز امیدواری کرد که بزودی این طرح برای رفع مشکلات آب شرب مورد اجرا قرار گیرد.

 

منصور سرمدی

 

 

 

انتهای پیام/ص

 


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی