شهرستان بهار

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی :

احتساب دوران سربازی به عنوان سابقه بیمه و پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا غیرحضوری شد

شناسه خبر: ۱۰۲۳۴
 احتساب دوران سربازی به عنوان سابقه بیمه و پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا غیرحضوری شد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: پرداخت حق بیمه و احتساب دوران خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه افراد و همچنین پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا به صورت کاملا غیرحضوری انجام می‌شود.

به گزارش نشاط شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در ششمین جلسه هفتگی رونمایی از سامانههای غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی که با عنوان طرح ۳۰۷۰ درحال اجرا است؛ اظهار داشت: امروز ۴ سرویس غیرحضوری جدید به بهرهبرداری میرسد و تعداد خدمات غیرحضوری ما در این طرح به ۱۳ خدمت میرسد.

سالاری افزود: پرداخت حق بیمه و احتساب دوان خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه یکی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی است که از امروز به صورت کاملا غیرحضوری ارائه میشود و نیازی به مراجعه افراد برای دریافت این خدمت نخواهد بود.

وی ادامه داد: غیرحضوری شدن این خدمت به بیمه شدگان تأمین اجتماعی از طریق تبادل اطلاعات با سازمان نظام وظیفه انجام شده است و شرط استفاده غیرحضوری از این خدمت داشتن کارت پایان خدمت هوشمند است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا را دیگر سرویس غیرحضوری این سازمان در هفته جاری اعلام کرد و گفت: بیمه شدگانی که به بیماری کرونا مبتلا شدهاند برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری منحصرا بایستی از طریق سامانه خدمات غیرحضوری ثبت درخواست کنند و نیازی به مراجعه آنان به شعب تأمین اجتماعی نیست.

سالاری ادامه داد: ما در سازمان تأمین اجتماعی پیگیری فراوانی برای عدم نیاز به ثبت درخواست غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا انجام دادهایم و امیدواریم این موضوع در آینده نزدیک محقق شود و با ارسال اطلاعات مورد نیاز از سوی مراجع قانونی به سازمان تأمین اجتماعی حتی نیازی به ثبت درخواست بیمه شدگان مبتلا به کرونا نباشد و بتوانیم غرامت دستمزد ایام بیماری را بدون ثبت درخواست به حساب آنان واریز کنیم.

وی مشاهده جزئیات و گردش حساب بدهی کلیه کارفرمایان کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی و همچنین دریافت غیرحضوری اعتراض احتمالی کارفرمایان به بدهی اعلامی و تعیین زمان رسیدگی را دو خدمت غیرحضوری دیگر سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: با بهرهبرداری از این دو سرویس کارفرمایان میتوانند از جزئیات مربوط به بدهی خود مطلع شوند و اگر اعتراضی به بدهی دارند به صورت غیرحضوری ثبت اعتراض کنند و زمان رسیدگی به اعتراض کارفرمایان نیز در همین سامانه به آنان اعلام میشود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برلزوم تقویت سامانه پاسخگویی این سازمان تأکید کرد و گفت: پیشنهادات و ایراداتی که توسط مردم و همکاران در سامانه ۱۴۲۰ اعلام میشود باید کانالیزه و تحلیل شود و مجموعه معاونت بیمه ای و فرهنگی باید از منظر مردم بهره برداری از سامانه را ارزیابی کنند و ایرادات و محدودیتهای احتمالی را پیگیری و برطرف کنند.

سالاری افزود: برای موفقیت طرح ۳۰۷۰ تیم رصد سامانه خدمات غیرحضوری با همکاری معاونت بیمهای و معاونت فرهنگی اجتماعی و امور استانها شکل میگیرد و از ظرفیت استانها نیز استفاده میشود و مدیران استانی نیز تیم رصد تشکیل میدهند و سازوکار انتقال و پیگیری مسائل نیز تعیین می شود و اطلاعات دریافتی از استانها از طریق ۱۴۲۰ با سازوکاری مشخص، به صورت روزانه تحلیل و پیگیری میشود.

در این جلسه مدیران ستادی و استانی سازمان تأمین اجتماعی نیز به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود در زمینه اجرای موفقیت آمیز طرح ۳۰۷۰ پرداختند.

براساس طرح ۳۰۷۰ که از ۵ هفته قبل در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده و تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت هر هفته چند خدمت غیرحضوری جدید در این سازمان رونمایی و از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir در دسترس قرار میگیرد.

انتهای پیام /

نظرات
  • نشاط شهر هیچ مسئولیتی در قبال متن نظرات ندارد.
  • نظرات شما پس از تایید نمایش داده می شوند.
  • نظراتی که شامل توهین و ... باشد تایید نخواهند شد.
  • نشاط شهر در قبول یا رد نظر شما آزاد است.
  • وارد کردن نام، آدرس ایمیل و متن نظر الزامیست.
  • آدرس ایمیل شامل www نمی باشد.
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید.
در جواب نظر
    تاکنون هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است. اولین نفری باشید که برای این خبر نظری ارسال می کنید.
نظرسنجی
بله
خیر
باید بررسی کنم
اخبار ویژه
اطلاعیه ها
پربازدیدترین اخبار هفته
پربازدیدترین اخبار ماه
یادداشت
گزارش تصویری
آخرین نظرات کاربران
آخرین اخبار
کانال تلگرام نشاط شهر