شهرستان بهار

پیوند رسانه با بیان افکار و تاثیر در مشارکت :

رسانه یا تبلیغات میدانی،آینده کدام را می‌پسندد؟!

شناسه خبر: ۱۰۴۰۴
 رسانه یا تبلیغات میدانی،آینده کدام را می‌پسندد؟!

رابطه رسانه با نوع رفتار مشارکت ها چیست؟!

به گزارش نشاط شهر در شتابزدگی دنیای تکنولوژی که مسیر انتقال اطلاعات را گسترده و سریع تر می کند، میتوان به تاثیر چشمگیر رسانه در افکار عمومی اشاره کرد و اثرگذاری نقش آن را بیش از پیش تصدیق کرد.

با توجه به انتخابات پیش رو و رصد و پیش بینی شرایط ایجاب کننده محدودیت های کرونایی، تأثیر فضای مجازی و مدلهای اثرگذاری آن در انتخابات بیش از پیش احساس می شود و می تواند بر رفتار سیاسی اثر گذار و تا حدودی نتیجه مشارکت مردمی را در دست بگیرد.

حال با تاکید بر اینکه درشرایط فعلی، در زمان انتخابات باید از هر نوع تبلیغ کاغذی خودداری شود، رسانه می تواند جایگزین مناسبی به لحاظ اقتصادی با هزینه اندک، و سرعت عمل در انتقال اطلاعات فراوان در مدت زمان کوتاه، برای بیان وعیان اهداف کاندیداها و گروه های حامی آنان باشد.


از آنجایی که در دهه گذشته اقتضائات آگاهی، بر استفاده از رسانه و فضای مجازی حکم التزام نهاده و با اشاره به شتابناکی عصر اینترنتی جامعه امروزی و حضور عمده مردم در این فضا، می توان اینطور بیان کرد که رسانه میتواند با توجه به سرعت رشد و پیشرفت و همینطور گستره فیزیک ارتباط جمعی خود و حمل و انتقال اطلاعات فراوان در مدت زمان کمتری نسبت به تبلیغات میدانی، پازل معادلات سیاسی را در آنِ واحد تا حدود زیادی تغییر دهد و در این زمان است که میتوان اذعان به ارجحیت رسانه داشت چرا که رسانه نسبت به تبلیغات میدانی و کاغذی، راه میانبری سریعتر برای ارسال فرکانس های جریانها، کانالیزه کردن افکار و در نهایت تغییر نگرش ذهن مخاطب است.

در این برهه است که رسانههای شهرستان می توانند بدون سوگیری خاصی، با هدف شناسایی گزینه های دارای ویژگی کاندیداتوری ، در توسعه سیاسی شهرستان به رسالت خود جامه عمل بپوشانند؛البته ناگفته نماند مخاطب به همان اندازه که می تواند در رسانه های رسمی از اطلاعات دقیق بهره مند شود، اگر از سواد رسانه برخوردار نباشد به همان مقدار هم میتواند در مواجهه با رسانه های غیر رسمی و جانبدارانه دچار سردرگمی و اختلال سیاسی شود؛ شایان ذکر است رسانه باید بدون طرفداری خاصی به شناخت مسائل سیاسی مخاطب کمک کند چرا که رسانه، فرهنگ است و با تمایل های حزبی و جریانی غلط، در پایه این فرهنگ نهالی معیوب و فاسد می کارد.


در فقره انتخابات می توان گفت تا حدودی گفتمان میدانی به علت زمانبری بیش از حد آن و به تبع شرایط فعلی، فضای مجازی میتواند اثرگذاری سریعتر،مطلوبتر،چکیده تر و مستند و مستدل تر را ارائه نماید و به جرأت میتوان در بحبوحه انتخابات ماه های آتی با توجه به شرایط محدودیت های فعلی،کلیدیترین شاهراه هدایتگر انتخابات را رسانه نامید.

در خاتمه گفتنیست که نقش رسانه با مُهره هایی بنام شبکه های اجتماعی، فراتر از معرفی و نمایش جریانهای سیاسی و فکریست و تا حدودی می تواند نظام تبلیغات میدانی را مغلوب و ضریبی نه چندان کم در قدرت بخشی کاندیداها داشته باشد.

شهرزاد عباسی

انتهای پیام /

نظرات
  • نشاط شهر هیچ مسئولیتی در قبال متن نظرات ندارد.
  • نظرات شما پس از تایید نمایش داده می شوند.
  • نظراتی که شامل توهین و ... باشد تایید نخواهند شد.
  • نشاط شهر در قبول یا رد نظر شما آزاد است.
  • وارد کردن نام، آدرس ایمیل و متن نظر الزامیست.
  • آدرس ایمیل شامل www نمی باشد.
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید.
در جواب نظر
    تاکنون هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است. اولین نفری باشید که برای این خبر نظری ارسال می کنید.
نظرسنجی
بله
خیر
باید بررسی کنم
اخبار ویژه
اطلاعیه ها
پربازدیدترین اخبار هفته
پربازدیدترین اخبار ماه
یادداشت
گزارش تصویری
آخرین نظرات کاربران
آخرین اخبار
کانال تلگرام نشاط شهر