شهرستان بهار

مشکل چند ساله کلینیک امید بهار :

سیستم دستی نوبت دهی روستاییان را نصف شب به بهار می کشاند

شناسه خبر: ۹۲۶۷
  سیستم دستی نوبت دهی روستاییان را نصف شب به بهار می کشاند

طی گزارش های ارسال شده از سوی مخاطبین این پایگاه خبری و اعتراض آنان نسبت به سیستم نوبت دهی در تنها کلینیک تخصصی در شهر بهار برای بررسی بیشتر و صحت خبر به این کلینیک مراجعه کردیم و از افراد حاضر در این کلینیک صحت این موضوع را جویا شدیم.

به گزارش نشاط شهر، مراجعه کنندگان به این مرکز درمانی از سیستم نوبت دهی اظهار نارضایتی داشتند؛ مرد جوانی که ساعت ۶ عصر برای نوبت گرفتن در آنجا حضور داشت گفت : پدرم مشکل دیابت دارد و برای دریافت نوبت مجبوریم تا در این ساعت از روز مراجعه کنیم تا پزشک متخصص پدرم را ویزیت کند، من از روستا به اینجا می آیم و کمی رفت و آمد برایمان مشکل است و همانطور که شاهد هستید باید اسم خود را روی برگه ای که معلوم نیست چه ساعتی از روز روی این شیشه چسبانده اند بنویسیم الان حدود یک سالی است که من برای دریافت نوبت برای ویزیت پدرم به این مرکز مراجعه می کنم و اوضاع تغییری نکرده است.

از اذان صبح راهی بهار شده ایم اما نوبت به ما نرسیده است

پیرمرد و پیرزنی که معلوم بود زن و شوهر هستند خودم را به آنان رساندم و از احوال آنان جویا شدم، آنها نیز دلخوشی از این وضعیت نداشتند و گفتند ما از روستای میهمله آمده ایم و طبق دستور مسئول مرکز بهداشت روستا باید به متخصص قلب مراجعه می کردیم و ادامه داد بعد از اذان صبح راهی شهر بهار شدیم و با وجود اینکه هنوز ساعت ۷:۳۰ دقیقه است و با وجود این همه جمعیت مثل اینکه ما دیر کرده ایم؛ و گفت : فصل زمستان است و رفت و آمد برای ما دو نفر که از کار افتاده هستیم دشوار است.

در همین لحظه سر و صدای مراجعه کنندگان که کنار باجه ی پذیرش بودند نظرم را جلب کرد رفتم نزدیک تر مثل اینکه نوبت دوخانم و یک آقا به علت شباهت اسم جا به جا شده یکی می گفت من ۵ صبح نوبت گرفتم و دیگری اظهار داشت که برای نوبت گیری ۱۲ شب مراجعه کرده است.

با مشاهده این وضعیت سریعا موضوع را با رئیس بیمارستان آیت الله بهاری درمیان گذاشتیم و علت اینکه چرا این مرکز یک سیستم نوبت دهی متمرکز و یا تلفن گویا ندارد جویا شدم.

کلینیک امید یکی از شلوغترین درمانگاه ها در سطح استان است

دکتر عارفه ریحانی یکی از بهترین پزشکان بومی شهر بهار و ریاست بیمارستان آیت الله بهاری در گفتگو به خبرنگار ما عنوان کرد :

حدودا آبانماه سال ۹۶ این کلینیک راه اندازی شده و من به جرات می توانم بگویم این شلوغ ترین درمانگاه تخصصی در سطح استان همدان است، و با پیگیری هایی که صورت گرفته احتمالا از هفته آینده سیستم نوبت دهی تلفنی استارت خواهد خورد و کارشناسان مربوطه به این مراکز مراجعه و یکی یکی سیستم را راه اندازی می کنند و این یک مشکل سراسری است.

رئیس بیمارستان اظهار داشت : روال کار تمام مراکز تخصصی از ساعت ۷:۳۰ صبح تعریف شده و این شهروندان هستند که باید طبق قوانین موجود در کل کشور این را مد نظر داشته و رعایت کنند عملکرد و خواسته برخی از شهروندان منطقی به نظر نمی رسد.

سیستم نوبت دهی تلفنی به زودی راه اندازی می شود

دکتر ریحانه در ادامه تصریح کرد : نوبت دهی تلفن گویا به زودی راه اندازی می شود و قسمتی از این مشکلات برطرف خواهد شد و در سیستم نوبت دهی حق کسی ضایع نخواهد شد و هدف تمامی پرسنل ما خدمت رسانی به موقع به شهروندان است.

دکتر ریحانی با اشاره به درمانگاه های تخصصی موجود در سطح استان خاطر نشان کرد : کلینیک امید درمانگاه تخصصی بیمارستان آیت الله بهاری است و اگر شما به درمانگاه های تخصصی کل استان مراجعه کنید مشاهده خواهید کرد پزشکان بیشتر از ۱۰ الی ۱۵ مریض در روز را پذیرش نمی کنند.

ریحانی افزود : در حال حاضر دو نفر پزشک داخلی، دو نفر پزشک جراحی، عفونی دو نفر، متخصص زنان سه نفر، قلب و عروق یک نفر، اطفال دو پزشک و... در این کلینک خدمات رسانی می کنند و تمامی پزشکان در حرفه خود متخصص هستند.

بیماران کم حوصله هستند و انتظار دارند سریعا داخل مطب شوند

ریحانی با اشاره به بیمارستان تازه تاسیس آیت الله بهاری و مراجعه بیماران به این بیمارستان گفت : در هر شیفت کاری یک پزشک در بیمارستان مستقر و بیماران را معاینه و ویزیت می کند و از شهروندان خواهشمندم زمانی که در سالن انتظار هستند صبر پیشه کنند تا به نوبت ویزیت شوند، برخی از شهروندان کم حوصله بوده و انتظار دارند از راه نرسیده ویزیت شده و بدون رعایت حق شهروندی معاینه شوند.

عارفه ریحانی با اشاره به تریاژ بندی بیماران بدحال یا تصادفی گفت اولویت کار ما با این بیماران است و خاطر نشان کرد : پزشک موظف است اول بیمار بدحال را ویزیت و معاینه کند و وضعیت اورژانسی بیماران را مورد بررسی قرار داده و هرچه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند در غیر این صورت مراجعه کنندگان باید در صف انتظار باشند تا نوبت آنان برسد.

دکتر ریحانی گفت همانطور که مردم از بیمارستان بابت پزشک رضایتمندی ندارند پرسنل ما نیز از مراجعه کنندگان رضایت آنچنانی ندارند و من به عنوان رئیس این بیمارستان موظف هستم مشکلات پرسنل را نیز درک کنم و به همین علت در ماه ۲ الی ۳ روز شیفت هستم ولی برخی از شهروندان ناعادلانه قضاوت می کنند.

فردوس نبی پور

نظرات
  • نشاط شهر هیچ مسئولیتی در قبال متن نظرات ندارد.
  • نظرات شما پس از تایید نمایش داده می شوند.
  • نظراتی که شامل توهین و ... باشد تایید نخواهند شد.
  • نشاط شهر در قبول یا رد نظر شما آزاد است.
  • وارد کردن نام، آدرس ایمیل و متن نظر الزامیست.
  • آدرس ایمیل شامل www نمی باشد.
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید.
در جواب نظر
    تاکنون هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است. اولین نفری باشید که برای این خبر نظری ارسال می کنید.
اخبار ویژه
اطلاعیه ها
پربازدیدترین اخبار هفته
پربازدیدترین اخبار ماه
یادداشت
گزارش تصویری
آخرین نظرات کاربران
آخرین اخبار
کانال تلگرام نشاط شهر