سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/2/4 10:21:32
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شهرستان بهار:

صلاحیت ها فقط از طریق فرمانداری اعلام میگردد

رئیس شورای هیات نظارت بر انتخابات شهرستان بهار در نشستی با حضور خبرنگاران به تشریح برخی شایعات در خصوص احراز یا عدم احراز صلاحیت داوطلبین پرداخت و گفت: بعضی افراد با انتشار بعضی شایعات به هر دری می زنند تا تائیدیه خود را بگیرند.

شناسه خبر: 10898

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر صبح امروز نشستی با شورای نظارت شهرستان در دفتر هیات نظارت بر انتخابات شوراها داشتیم و در خصوص روند احراز صلاحیت داوطلبین انتخابات شورا گفتگو کردیم.

مصطفی سلیمانی، رئیس شورای نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان بهار تعداد داوطلبین شورا در ۴ شهر بهار، صالح آباد، لالجین و مهاجران را ۸۹ نفر برشمرد و اظهار داشت: در مجموع نزدیک به ۴۰۰ نفر در انتخابات شورای شهر و روستا ثبت نام کرده اند که پرونده همه این افراد باید در شورای نظارت بررسی شده و طبق تقویم زمانی انتخابات نتایج اعلام شود.

سلیمانی به درز برخی شایعات از تایید یا رد صلاحیت برخی از کاندیداها در روزهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی خبری از سوی مرجع نظارت به گوش مردم نرسد، ممکن است از طرق دیگر اخباری ضد و نقیض ایجاد شده و مردم را درگیر خود کند.

وی ادامه داد: شعار هیئت نظارت در این است که همه افراد تائیدند مگر آنکه خلافش ثابت شود و این باعث شده که گاهی ما برای کاندیداها به دایه ای مهربان‌تر از مادر تبدیل شویم، چرا که ما خود را فراتر از قانون نمی دانیم.

رئیس شورای نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان بهار به وجود برخی دیدگاه ها در مورد هیات نظارت اشاره کرد و گفت: گاهی هیات نظارت در دید عوام اینطور جلوه داده می شود که رفتاری کوبشی و حذفی دارند و دائم در پی عیب یابی از کاندیداها بوده تا به هر طریقی این افراد را از گرونه انتخابات حذف کنند، اما این دیدگاه کاملا غلط است، بعضی افراد هم هستند که به هر دری می زنند تا به شایعات دامن زده و با منتسب کردن هیات نظارت به برخی جریانات سیاسی فضاسازی هایی در جهت رسیدن به مقاصد خود نمایند

سلیمانی در ادامه با تشریح روند ثبت نام کاندیداها تا اعلام نتایج صلاحیت داوطلبین گفت: صلاحیت داوطلبین در ابتدا طبق گزارشات نهادهای پنج گانه در هیات اجرایی شهرستان بررسی شده و پس از آن به هیات نظارت سپرده می شود تا طبق آن و شکایات مردمی صلاحیت داوطلبین طبق قانون بررسی شود.

وی در ادامه به بیان برخی از بندهای قانون بررسی صلاحیت داوطلبین انتخابات پرداخت و اظهار داشت: در بررسی صلاحیت افراد علاوه بر مراجع ۵ گانه ما باید شکایات مردمی را به صورت محسوس و غیر محسوس بررسی کنیم و همین باعث می شود که روند تایید صلاحیت ها کمی طول بکشد.

رئیس شورای نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان اظهار داشت: در بررسی پرونده ها اگر در شخصی موردی دیده شود آن مشکل قبل از اعلام رسمی به شخص اطلاع داده می شود، چرا که آبرو و حیثیت افراد برای ما خیلی مهم است، این جزء قانون نیست، اما با توجه به اینکه این شهرستان کوچک بوده و ممکن است برای افراد حاشیه ایجاد شود حتما پیش از اعلام رسمی به وی اطلاع می دهیم.

سلیمانی ادامه داد: هیات نظارت آمادگی دارد تا یک روز پس از انتخابات شکایات مردم را بررسی و افراد به صورت حضوری یا مکتوب می توانند شکایات خود را به این هیات اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

وی همچنین گفت: هیات نظارت موظف به اجرای مر قانون است و ما آبرو، حیثیت و وقت خودمان گذشته ایم تا کسی که می خواهد وارد شورا شود شرایط قانونی را داشته باشد چرا که معتقدیم مردم حق دارند کسی را انتخاب کنند که حداقل صلاحیت ها را داشته باشد.

سلیمانی به وجود فشارهای روانی بر روی هیات نظارت اشاره کرد و گفت: عدم اطلاع مردم از قانون باعث ابهام در بین مردم می شود و اینطور به نظر می رساند که شاید هیات نظارت سلیقه ای کار میکند، در صورتی که ابدا چنین چیزی نیست و ما کاملا طبق قانون عمل می کنیم و از مواردی اطلاع داریم که کمتر کسی از آن مطلع بوده و طبق ضوابط هم‌نمی توانیم آنها را بروز دهیم و همین باعث گسترش اخبار نقض شده و ایجاد تنش می کند.

رئیس شورای نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان بهار در آخر اظهار داشت: در بررسی هر پرونده ۱۴ نفر نظر می دهند و پنج نفر تصمیم نهایی می گیرند و هیچ نظر شخصی در تصمیمات دخیل نیست و علی رغم همه فشارهایی که از ارگانهای مختلف بر روی ماست، ما وا نداده ایم و تا آخرین روز پر قدرت به کار خود ادامه می دهیم.


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی