سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان: نیاز مردم به فضای سبز و تفرجگاه‌ها، سوء استفاده زمین خواران از عدم آگاهی عموم جامعه، طولانی بودن فرآیند اخذ مجوز، عدم اجرای قوانین مربوطه از سوی متولیان و دست اندرکاران و کوتاهی برخی از مسئولین در اجرای قلع و قمع غیرمجاز ساخت‌ و سازها از دیگر علل بروز جرم می‌باشد.

شناسه خبر: 11495

به گزارش واحد اطلاع‌رسانی این معاونت، دکتر عباس نجفی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان در اتخاذ تدابیر لازم در جهت پیشگیری از تغییر کاربری در اراضی و باغ‌ها در راستای ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی اظهار کرد: وضعیت مطلوبی در زمینه پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در استان مشاهده نمی‌شود و همچنان با افزایش تغییر کاربری‌ این اراضی در استان مواجه هستیم.

وی بیان کرد: فقدان آگاهی عمومی از عمده دلایل بروز از این جرم می‌باشد لذا متولیان امر به ویژه سازمان جهاد کشاورزی استان باید نسبت به اطلاع‌رسانی مناسب در این خصوص اقدام نمایند همچنین استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی، دهیاران و شورای اسلامی شهر و روستا در راستای آگاه‌سازی اقشار مردم بسیار اثرگذار خواهد بود. 

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان ادامه داد: نیاز مردم به فضای سبز و تفرجگاه‌ها، سوء استفاده زمین خواران از عدم آگاهی عموم جامعه، طولانی بودن فرآیند اخذ مجوز، عدم اجرای قوانین مربوطه از سوی متولیان و دست اندرکاران و کوتاهی برخی از مسئولین در اجرای قلع و قمع غیرمجاز ساخت‌ و سازها از دیگر علل بروز جرم می‌باشد. 

نجفی با بیان اینکه برخورد با متخلفین جرایم کلان و سنگین‌تر باید در اولویت بالا قرار بگیرند،  ابراز کرد: اجرای دقیق قانون منع خرید و فروش اراضی زارعی فاقد مجوز مسکونی جهت حل مشکل مسکن در استان و در نهایت هماهنگی و همراهی همه دستگاه‌های متولی در جهت مبارزه با تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در استان از راهکارهای پیشگیری از وقوع این جرم است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت اجرای دقیق، به موقع و صحیح تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ اراضی زراعی و باغ‌ها از ورود بسیاری از پرونده‌ به محاکم قضایی جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:

در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / بار سوم، فرد به محاکم قضایی ارجاع می‌شود که مجازات‌های سختی برای آن پیش بینی کرده ایم

اجتماعی، اقتصادی