سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/5/22 17:34:48

تجربیات یک کوهنورد پیشکسوت در بهار

علی اکبر محمدی : کوهنوردی من اوائل انقلاب با آقای تبریزیان، محسن والایی صفا، دانشبار، هادیی و امانی شروع شد.

شناسه خبر: 11509

به گزارش نشاط شهر علی اکبر محمدی یکی از کوه نوردان پیشکسوت بهاری در گفتگو با رئیس هئیت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان بهار گفت : من در سال 1336در شهرستان بهار  متولد شده ام و شغل اصلی من معلمی بود و‌ اکنون فرهنگی بازنشسته هستم!

علی اکبر محمدی در ادامه عنوان کرد : کوهنوردی من اوائل انقلاب با آقای تبریزیان، محسن والایی صفا، دانشبار، هادیی و امانی شروع شد.

اولین بار به میدان میشان به همراهی میرزا مولوی فرزند مرحوم حیدر و والایی صفا، حمید اختری، منصور ستوده و احتمالا حمید شعبانی رفتیم و بعد از آن الوند را صعود کردم؛ و این مقدمه ای بود برای صعود به تمام قلل استان و بعد از آن صعودهای برون استانی و شرکت در اولین صعود رسمی هیئت بهار به دماوند در سال 1370 و دومی سال 1373 و نیز صعود 5000 نفری سراسری به دماوندسال 1381 که سرپرستی برنامه را سپاه ناحیه ی همدان بر عهده داشت، در آن تاریخ من تنها به دماوند سه صعوده شده بودم.

او افزود : صعود به سبلان 3 بار و قله های اشترانکوه، چهل چشمه، سهند، شاه معلم، دنا، علم کوه و توچال 2 بار و قلم، بدر، پریشان، چهل نابالغان، بیستون، الموت از جمله صعود های من بود که صعود به کوه سبلان حدودا سال 1384انجام شد. خانم های زیادی از لاله جین همراه ما بودند که به غیر از خانم چراغی اسامی آنان را فراموش کرده ام.

این کوه نورد پیشکسوت از تجربیات و خاطرات تلخ و شیرین خود گفت و خاطر نشان کرد : در صعود به قله ی دماوند من کیسه خواب تابستانی برده بودم و فکر نمی کردم در تابستان مشکلی پیش بیاید اما در ارتفاع 4000متری وقتی روی یخ چادر زدیم ، تا خود صبح از سرما به خود پیچیدم خیلی شب سختی بود؛ و از دیگر تجربیاتم، در صعود به کوهستان توچال شب قبل در میدان آزادی تهران خوابیدیم صبح که بیدار شدیم من با جای خالی کوله پشتی و تجهیزات و مدارک شناسایی ام روبرو و مجبور شدم  20 عدد نان را توی دستم بدون کوله تا قله حمل کنم.

محمدی اظهار داشت: به جوانان و نوجوانان سفارش می کنم در توسعه ی این ورزش مفرح و جذب علاقه مندان به این رشته کوشش نمایند!

حسین شاهداغی

انتهای پیام/


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
ورزشی