سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/6/4 14:28:18
خلف وعده در انتخاب شهردار لالجین 

مردم لالجین همچنان وفا دارند 

در حالی‌که عمر استقرار منتخبان مردم لالجین در شورای اسلامی شهر هنوز به سه ماه نرسیده، صحن جلسات این نهاد شاهد عدم تعامل این افراد با یکدیگر است.

شناسه خبر: 11553

به گزارش نشاط شهر،  بر اساس آنچه در جلسات علنی شورای ششم مشاهده می‌شود، منتخبان مردم لالجین به ‌صورت علنی وارد نزاع و سوگیری شده و از ابراز شکاف‌ اجتناب نمی‌کند.

این روال گاهی به گونه‌ای پا را فراتر از اختلاف نظر و سلیقه می‌گذارد که صورت جانب‌داری به خود گرفته و کم و بیش بوی دعوا از آن در فضای مجازی به مشام می‌رسد، حال آن‌که تصور شهروندان از شرکت در انتخابات چیزی به جز آنچه اکنون مشاهده می‌شود؛ بود.

تفاوت اندیشه و نگرش تقریباً در همه جای دنیا رایج است و به جرات می‌توان بر این عقیده که: «عمیق‌ترین و اصیل‌ترین حرکت‌ها بر پایه اختلافات سلایق شکل می‌گیرد»تکیه زد اما  رویدادهای اخیر گاهی بیش از آن‌که به منافع مردم بپردازد؛ به انتقام‌گیری از افراد خارج از شورا منتج می‌شود و روند مذکور به کالبدهای اندیشه مدار این نهیب را وارد می‌سازد که در پایان چهار سال پیش‌رو؛ انگشت پرسش‌گر به سوی کدام یک از مسئولان نشانه خواهد رفت؟

بر اساس قانون انتخاب شهردار از اصلی‌ترین وظایف شورای شهر است، نمایندگان مردم لالجین در شورا نیز در روزهای آغازین تبلیغات بر ابقا مهندس محبی شهردار لالجین شعار سردادند و در آغازین روزهای  فعالیت رسمی خود با رد این ادعا عدم ابقا شهردار فعلی لالجین را برگردن سایر نهاد ها انداختند و این باعث اعتراضات گسترده مردمی بر عدم ابقا این شهردار شد و مردم با حضور در صحن شورا و ارائه طومارهای متعدد خواستار ابقا شهردار فعلی شدند و از رئیس شورا خواستار پاسخگویی بر دلیل عدم ابقا این شهردار به افکار عمومی شدند که این مهم تا کنون بی جواب باقی ماند و سرپرستی شهرداری شهرجهانی سفال به یکی از کارکنان فعلی شهرداری رسید .

شورای دور ششم در حالی اولین گزینه مورد مصاحبه خود را مهندس محبی قرار دادند که پنج گزینه بعدی را با جدیت بسیار دنبال کردند و درچند روز گذشته اخبارغیرموثق از انتخاب شهردار جدید  لالجین از دیار ازندریان و با سابقه 8سال شهرداری خبر می دهد  .

اینک در حالی‌که وکلای مردم لالجین در شورا در پوشاندن جامه عمل بر تن بدیهی‌ترین وظیفه خود در راستای معرفی و انتخاب شهردار دچار خلف وعده شده‌اند شاید بتوان چنین نتیجه گرفت که شکاف‌ فکری، نگرشی و حتی حزبی در بین اعضای شورای شهر بیش از آن است که در ابتدای امر تصور می‌شد.

شکافی نوپا که عمق آن اگرچه هنوز از دو ماه تجاوز نکرده اما سایه‌اش به خوبی توانسته به عامل پیشگیرانه مهمی در شکل‌گیری اتفاق نظر برای تعیین شهردار لالجین تبدیل شود.

معنای تعلل شورا در معرفی شهردار اگر عدم اتفاق نظر، فاصله‌دار بودن انتخاب‌ها، شکاف نگرشی یا دعواهای زیرپوستی نیست پس چه عامل دیگری است که این انتخاب مهم را تا به امروز در پشت پرده‌ ابهام و سکوت نگاه داشته است؟

به یک معنا می‌توان گفت اگر بین اعضای شورا در زمینه انتخاب شهردار «وحدت نظر» حاکم بود؛ این شهر به طور حتم بسیار زودتر از اکنون، با شهردار جدید خود که قطعا باید نسبت به شهردار قبلی تواناتر باشد ،  آشنا شده بود.

اگرچه این تعبیر به مذاق هیچ‌کسی خوش نخواهد آمد اما نمی‌توان انکار کرد که اگر تعلل، تردید، عدم توافق آرا و یا هر عامل دیگری معرفی شهردار لالجین را به تاخیر انداخته، به همان میزان اعتماد شهروندان را نشانه گرفته است؛ هر وعده‌ای که به تاخیر می‌افتد علیرغم دلایل یا حواشی منحصر به فرد بار دیگر به شهروندان خاطرنشان می‌کند که سیکل وعده دادن‌ها و عبور از گلوگاه‌های انتخاباتی و موکول به زمان شدن تمام افق‌های ترسیم شده همچنان سیر طبیعی یا غیرطبیعی خود را طی می‌کند و باید گفت در واقع برنده یا بازندگان اصلی انتخابات، مردم هستند نه افراد خاص!

مجموعه مدیریت شهری رکن اثرگذار در تصمیم‌گیری‌ها و تحولات شهری است و گرچه عمر هر دوره از شورا مانند بسیاری از نهادهای مدیریتی پس از چهار سال به پایان می‌رسد اما بدیهی است که آثار تصمیمات این نهاد، سال‌ها پس از اتمام دوره همچنان برقرار مانده و بعضاً قادر به تغییر در سرنوشت شهر و شهروندان آن خواهد بود 

و چه بهتر است که اعضای شورای شهرششم در احترام به درخواست های متعدد مردمی در مراسم تودیع و معارفه شهردارجدید لالجین، از خدمات شایسته حمید محبی در 4ساله وی در کسوت شهرداری اسبق لالجین که خدمات غیرقابل انکاری برای زیباسازی شهرلالجین داشته، تجلیل شایسته ای را بعمل آورند و این را به منصه ظهور برسانند که مردم لالجین وفادار بوده و قدردان مسئولانی هستندکه به آنان خدمت کرده اند.

 

احمد رجبی راغب


برچسب ها: لالجین#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی