سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/6/4 14:37:55

کلاف سردرگم مسکن ملی بهار


شناسه خبر: 11554

گروه - مرضیه کریمی رادپور :

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر، خرداد ماه امسال با توجه به مشکل دار بودن زمین اختصاص داده شده برای مسکن ملی به متقاضیان بهاری پیامکی مبنی بر برداشت پولشان از حساب ارسال شد که با پیگیری های لازم اعلام داشتند که نیازی به برداشت پول از حساب نیست و مسئولین امر در حال رایزنی برای حل مشکل زمین هستند.

 

در این مدت جلسات متعددی از سوی فرمانداری، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و شهرداری برگزار شده تا مشکل زمین ها حل شود، اما با گذشت چندین ماه گویا این مشکل حل نشده و متقاضیان چشم انتظار شروع ساخت این واحدها هستند، بر این اساس در پی پیام های مکرر همشهریان در خصوص وضعیت مسکن ملی گفتگویی با برخی از مسئولین شهرستان داشتیم.

 

سماوات رئیس بنیاد مسکن و شهرسازی در این خصوص اذعان داشت: طرح مسکن ملی مربوط به اداره راه و شهرسازی است و بنیاد مسکن به اجرای طرح کمک خواهد کرد، وظیفه ما ساخت مسکن در صورت مهیا شدن زمین مناسب است و زمین مناسب جهت ساخت مسکن هنوز برای ما مشخص نشده است.

 

سماوات ادامه داد: زمینی که پیش از این اداره راه و شهرسازی در اختیار ما قرار داده بود مشکلاتی از جمله پروانه قدیمی، نقشه پنج سال پیش، مالکیت های متفاوت، مشخص نبودن ورودی  داشت و در حال حاضر ما آن زمین را به اداره راه و شهرسازی پس دادیم و منتظریم یا مشکلات این زمین حل شود یا یک زمین دیگر در اختیار ما قرار دهند تا ما ساخت آن را شروع کنیم.‌

 

در ادامه گفتگویی با محمد ونایی، رئیس اداره راه و شهرسازی بهار داشتیم . وی در این خصوص گفت: پیگیری و جلساتی با فرماندار، اداره کل راه شهرسازی ، بنیاد مسکن بهار و پیمانکار داشتیم و برای اطلاع بیشتر میتوانید از اداره کل راه و شهرسازی پیگیر قضایا شوید.

 

در ادامه با اداره کل راه و شهرسازی تماس هایی مکرر داشتیم و موفق نشدیم با معاون شهرسازی در این باره تماس برقرار کنیم، لذا گفتگویی با کارشناس بخش بازآفرینی و مسکن داشتیم، وی نیز حاضر به پاسخگویی به خبرنگار نشد و پاسخگویی به خبرنگار را منوط به نامه کتبی و مراجعه خبرنگار به اداره کل به صورت حضوری شد و در پاسخ به اینکه "به عنوان یک شهروند تقاضای پرسش در این زمینه دارم و اگر شهروندان متقاضی بخواهند پیگیری کنند، چه کسی پاسخگوست؟" ، اذعان داشت: افرادی که متقاضی هستند تماس بگیرند تا با وارد کردن نامشان در سیستم به آنها پاسخگو باشیم.

 

با پیگیری هایی که صورت گرفت به نظر می رسد مسکن ملی بهار به کلاف سردرگمی تبدیل شده که کسی در این زمینه خود را به مردم و خبرنگاران پاسخگو نمی‌داند، انتظار ما این است که مسئولین بالادستی شهرستان پیگیر این قضایا باشند تا بلکه گرهی از مشکلات مردم حل شود.


برچسب ها: مسکن_ملی#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی