سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/6/20 17:29:14
واردات واکسن سرعت پیدا کرده است

مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس فراهم شد

جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستادملی مقابله با کرونا اواخر هفته گذشته درحضور رئیس‌جمهور برگزار شد و در این جلسه موضوعاتی از جمله روند واردات واکسن، تسریع در واکسیناسیون و از سرگیری فعالیت‌ها و همچنین اعمال محدودیت‌های هوشمند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شناسه خبر: 11644

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا،‌ حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی در این جلسه با قدردانی از اقدامات و تلاش‌های انجام شده برای مقابله و مهار موج پنجم کرونا، از محقق شدن ۴ گام تحولی در مقابله با این بیماری و فراهم شدن بستر لازم برای تحقق گام‌های بعدی خبر داد.
وی تحول در تولید واکسن داخلی را به عنوان نخستین گام دانست و گفت: تولید واکسن داخلی از جمله واکسن فخرا، رازی و توسعه خطوط تولید واکسن برکت با تسریع در صدور مجوزهای قانونی از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی شتاب گرفته است.

رئیسی با اشاره به تحول در واردات واکسن به عنوان گام دوم بیان کرد: واردات واکسن در روزهای گذشته سرعت قابل‌توجهی پیدا کرده است و در این زمینه به حدود ۵۰میلیون دُز واکسن رسیده‌ایم.

وی گفت: تسریع در واکسیناسیون به گونه‌ای  است که در چند روز گذشته بیش از یک میلیون و ۱۰۰هزار دز واکسن تزریق شده است، گام تحولی سوم می‌باشد و این واکسیناسیون قابلیت افزایش تا 2 میلیون دز را نیز دارد.

رئیس‌جمهور اقدامات انجام شده در حوزه غربالگری و اجرای طرح شهیدسلیمانی را گام تحولی چهارم دانست و افزود: در این زمینه سپاه، بسیج، هلال‌احمر و سایر دستگاه‌ها اقدامات ارزشمندی انجام دادند و این اقدامات همچنان باید تداوم داشته باشد.

رئیسی با بیان اینکه با تحقق ۴ گام تحولی، مقدمات لازم برای برداشته شدن گام‌های بعدی فراهم شده است، گفت: امروز مقدمات لازم برای بازگشایی مراکز علمی، آموزشی و مدارس به عنوان گام پنجم و نیز کاهش محدودیت برای فعالیت‌های اقتصادی و کسب‌وکارها با جایگزینی محدودیت‌های هوشمند به عنوان گام ششم مهیا شده است که در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی