سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

معاون شرکت آب و فاضلاب استان همدان با توجه به بحران آب گفت: مشترکان مدیریت مصرف آب را جدی‌تر از قبل دنبال کنند.

شناسه خبر: 11700

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبرکزاری فارس ، حمیدرضا نیکداد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: اوضاع در حوزه آب بسیار خطرناک است و همدان شرایط بحرانی را پشت سر می‌گذارد.

وی ادامه داد: میزان افزایش دما نسبت به سال گذشته، کاهش بارندگی و شیوع کرونا عوامل کاهش آب هستند زیرا گرما و کرونا هر دو مصارف را افزایش داد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد آب همدان از منابع سطحی تامین می‌شود گفت: اگر امروز متوسط مصرف ما ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه است، ۱۴۰۰ لیتر از سد و ۴۰۰ لیتر از چاه‌هاست.

وی با بیان اینکه ذخیره سد اکباتان ۹ میلیون متر مکعب است که حدود یک و نیم ماه ابرسانی خواهد داشت گفت: امسال در آغاز فصل سرما مواجه با کاهش شدید ذخایر آبی خواهیم بود که ممکن است منجر به شکستگی لوله‌ها و تاسیسات و... هم شود و بحران خطرناکی است.

نیکداد با اشاره به اعمال کاهش فشار آب از ساعت ۱۱ شب تا ۴ صبح بیان کرد: بر این اساس سعی شده است که این مسئله با اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه‌ها به مردم منتقل شود.

وی با بیان اینکه همه ساله ۱۵ مهر آب از رودخانه عباس‌آباد وارد مدار بهره‌برداری می‌شود گفت: امسال نیز این موضوع پیگیری شده و زودتر در اختیار شرکت آبفا قرار گرفت و از چند روز قبل آب به شبکه توزیع انتقال یافته است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب همدان بیان کرد: اجاره چاه‌های کشاورزی نیز یکی دیگر از کارها بوده که اگر وارد شبکه توزیع شود از کارهای مثبت و ارزشمند است هرچند برخی کشاورزان تمایلی به این کار ندارند.

وی ضمن درخواست از مردم برای مدیریت مصرف اظهار کرد: در اجاره چاه‌ها اگر دستگاه‌های دولتی نیز چاه دارند و قابلیت استفاده است معرفی کنند که به شبکه‌ توزیع متصل شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی