سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/7/1 09:46:05
امروز زنگ شکوفه‌ها در 19 نقطه استان به صدا در می‌‌آید

35 هزار کلاس اولی در مدرسه مجازی

بیش از 35 هزار دانش آموز کلاس اولی امروز به 700 کلاس درس در استان می‌روند. کلاس اولی‌ها برای نخستین بار به صورت کاملاً متفاوت جشن شکوفه‌ها را برگزار می‌کنند. بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش آغاز مهر تحصیلی به صورت مجازی از امروز انجام می‌شود و در استان همدان قرار است بیش از 35 هزار دانش‌آموز کلاس اولی باشند. مراسم نمادین جشن شکوفه‌ها قرار است در مناطق 19 گانه استان به صورت غیر حضوری برگزار شود.

شناسه خبر: 11737

به گزارش نشاط شهر به نقل از همدان پیام ، در شهر همدان این مراسم در مدرسه شاهد شهید وحدتی ناحیه 2 با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود. بنابه اعلام آموزش و پرورش از امروز کلاس اولی‌ها در مدرسه مجازی شبکه شاد سال تحصلی را آغاز می‌کنند و روز شنبه نیز سوم مهر ماه زنگ مدرسه و مقاومت به مناسب هفته دفاع مقدس، همزمان در سراسر استان و با به صدا در آمدن زنگ مدرسه توسط رئیس جمهوری در سراسر کشور به صدا در می‌آید.
طبق اعلام ستاد کرونا و تصمیم‌گیری‌های انجام شده، کلاس‌های عشایری و روستایی زیر 15 نفر جمعیت به صورت محدود حضوری برگزار  خواهد شد و با پیشرفت روند واکسیناسیون از اوایل آبان ماه به احتمال قوی تمامی کلاس‌ها حضوری خواهد بود.

بهار- مینا ابراهیمی- خبرنگار همدان‌پیام: باز هم بوی ماه مهر و مهربانی از راه رسید و شمارش معکوس برای بازگشایی مدارس آغاز شد با این تفاوت که با وجود ویروس منحوس کرونا این میهمان ناخوانده جهانی همه چیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است و علی‌رغم اینکه در این مدتی که این ویروس در جهان جاخوش کرده و ماندگار شده و مدارس به‌صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار می‌شد، امسال تدابیر ویژه‌ای برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از تدریس غیرحضوری برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است و با واکسیناسیون عمومی فرهنگیان و والدین اینک نوبت به سنین 10سال به بالا رسیده تا خانواده‌ها فارغ از ترس ابتلای این ویروس و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی فرزندان خویش را راهی مدرسه کنند، البته گمانه‌زنی‌ها برای بازگشایی مدارس به‌صورت حضوری در آبان‌ماه بسیار بوده که به نظر با واکسیناسیون عمومی اندکی از نگرانی والدین کاسته می‌شود.به گفته رئیس‌مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش بازگشایی مدارس به شکل حضوری با آرامش، اطمینان و ارتقای کیفیت همراه خواهد بود.
خسرو ساکی در همین خصوص  گفت: آغاز سالتحصیلی به‌صورت مجازی است و شکل‌گیری آموزش‌های حضوری با آرامش، اطمینان و ارتقای کیفیت همراه خواهد بود.
وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس و شکل‌گیری آموزش حضوری با آرامش، اطمینان و ارتقای کیفیت دنبال می‌شود، بیان کرد: آرامش و اطمینان دادن به خانواده‌ها از جهت سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان بسیار حایز اهمیت است.
 شنبه زنگ مهر به صدا در می‌آید
قرار است روز شنبه سوم مهرماه با حضور رئیس‌جمهوری زنگ ماه مهر برای مدارس سراسر کشور نواخته شود.
همه‌ساله بر اخذ نکردن وجه اضافی از والدین برای مدارس موردتأکید قرار می‌گیرد و سالتحصیلی جدید هم کامل مشخص نیست که والدین موافق حضور فرزندانشان در مدارس به‌صورت حضوری باشند و با وضعیت مشخص نبودن اپیدمی کرونا شنیده می‌شود برخی از مدارس علاوه‌بر هزینه کتاب و بیمه شهریه‌ای را از دانش‌آموزان اخذ کردند در همین خصوص گزارشی از هم استانی‌ها تهیه کردیم که در ذیل می‌خوانید.
 علاوه بر هزینه کتاب و بیمه شهریه اخذ شد
ابراهیمی که فرزندش در مدرسه مصطفی خمینی 2 دخترانه شهرک الوند درس می‌خواند، گفت: برای ثبت‌نام دخترم علاوه‌بر هزینه بیمه و کتاب شهریه دریافت کردند و این درحالی است که با وضعیت کرونا مشخص نیست اجازه حضور دخترم در مدرسه را بدهم یا خیر.
محمدرضا کرمی نیز که فرزندش در مدرسه فاطمه پیشاهنگی تحصیل می‌کند، نیز با اعلام رضایت از نحوه ثبت‌نام مدرسه گفت: فضای مدرسه زیاد بوده و درصورت حضوری شدن تا زمانی که کرونا از تب‌وتاب نیفتد و واکسیناسیون همگانی صورت نگیرد، راضی به حضور دخترم در مدرسه نیستم ضمن اینکه با توجه به اینکه 2سالی است که دانش‌آموزان به‌صورت غیرحضوری درس می‌خوانند، ای کاش معلمان باقی می‌ماندند تا گروه‌ها در فضای مجازی به هم نمی‌خورد و مشکلی به وجود نمی‌آمد.
احمدی یکی از فرهنگیان شهرستان بهار نیز بیان کرد: پیش‌بینی شده هر کلاس درس با حضور 10تا 15دانش‌آموز برگزار شود که به 2گروه الف و ب تقسیم شوند تا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شاید با واکسیناسیون کامل فرهنگیان، والدین و دانش‌آموزان امکان ابتلا به حداقل ممکن برسد.
وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های دقیق آموزش‌وپرورش شهرستان بهار مشکل فضای آموزشی نداشته و در زمان ثبت‌نام نیز تنها هزینه کتاب و بیمه اخذ گردید.
 اول مهرماه هیچ کلاس بدون معلمی نخواهیم داشت.
 مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان بهار نیز در جلسه ستاد پروژه مهر این شهرستان گفت: تابستان امسال نیز اجرای پروژه مهر در دستور کار قرارگرفته تا بتوانیم مهرماه بدون دغدغه‌ای را آغاز نماییم.
زهرا شعبانی افزود: سازماندهی نیروی انسانی در اولویت کارها قراردارد و امسال نیز کمبود نیروی انسانی در سالتحصیلی جدید وجود دارد که باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود تا اول مهرماه هیچ کلاس بدون معلمی نداشته باشیم.
وی از کسب رتبه عالی توسط شهرستان در پروژه مهر خبر داد و هدف از پروژه مهر را برنامه‌محور شدن همه فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی به منظور فراهم کردن زمینه‌های مناسب و تمهید ساز و کارهای لازم جهت بازگشایی هرچه باشکوه‌تر مدارس عنوان کرده بود.  شعبانی گفت: ستاد ثبت‌نام با نظارت کامل آغاز به کار کرده و طبق کروکی ثبت‌نام صورت می‌پذیرد.
وی از پروژه مهر به عنوان نمادی از همبستگی، تحول، مدیریت کارآمد و هدفمند در فرایند نظام تعلیم‌وتربیت با محوریت سازماندهی و ساماندهی بهتر مدارس برای آغاز سالتحصیلی جدید یاد کرد.
شعبانی بیان کرد: در زمان ثبت‌نام مدیران مدارس حق هیچگونه دریافت وجه اضافی را ندارند.
مدیرآموزش‌وپرورش شهرستان بهار بیان کرد: کمیته‌های 7گانه متشکل از کمیته سازماندهی، کمیته توجیه و تبلیغ، کمیته تأییدصلاحیت، کمیته نظارت و ارزیابی و کمیته تعمیر و تجهیز – کمیته بهداشت – ایمنی و سلامت و کمیته ارتقای توانمندی‌ها پیش‌بینی شده است تا شرایط مناسبی را برای بازگشایی مدارس ایجاد کنند تا دانش‌آموزان با آرامش و خاطره خوش، سالتحصیلی جدید را آغاز نمایند.

 اعتراض انجمن اولیای مدارس به انتخاب مدیران غیربومی مدارس صالح‌آباد
در ادامه انجمن اولیای مدارس صالح‌آباد با اعتراض به اینکه در سال‌های گذشته مدیران مدارس شهر صالح‌آباد اکثراً یا بومی یا قدیمی بودند و این موضوع موجب می‌شد که مدیران تعامل بسیار خوبی با مسئولان شهر داشته باشند و ضمن شرکت در جلسات فوق‌برنامه، تقویتی و خارج از وقت اداری در دسترس باشند، گفت: امسال تعدادی از مدیران باتجربه و بومی بازنشسته شدند و سایر مدیران بومی را نیز جابه‌جا کرده و مدیران غیربومی را جایگزین کرده‌اند که مورد اعتراض انجمن اولیای مدارس شده است.وی افزود: هم‌اکنون مدرسه آقامحمدی شهر به دلیل کمبود فضا مشکل فضای آموزشی دارد و با توجه به اینکه مدرسه تازه‌ساخت فاطمه‌الزهرا(س) تا 15مهرماه قابل بهره‌برداری و تجهیز است درصورت تحقق‌یافتن مشکل فضای آموزشی مدرسه آقامحمدی رفع می‌گردد.وی گفت: مدارس شهر به جز هزینه بیمه و کتاب هزینه اضافی از والدین اخذ نکرده‌اند.
در همین‌خصوص پیگیر ارتباط با مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان بودیم تا پاسخگوی پرسش‌های ما باشد که میسر نشد.
حال با این اوصاف و نگرانی خانواده‌ها برای بازگشایی حضوری در مدارس با توجه به فروکش نشدن اپیدمی کرونا آیا در این وضعیت حضور دانش‌آموزان در مدارس عقلانی است و زیرساخت‌های لازم برای ابتلانشدن دانش‌آموزان و مربیان فراهم شده است یا نه و اینکه چقدر دانش‌آموزان قادر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و چه تضمینی وجود دارد پس از بازگشایی مدارس آمار ابتلا به کرونا افزایش نیابد؟
 آغاز سالتحصیلی در نهاوند با ۲۶هزار دانش‌آموز
 مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان نهاوند در نشست خبری با رسانه‌ها افزود: آغاز سالتحصیلی به‌صورت حضوری دارای مزایای زیادی نسبت به حضور مجازی است که از جمله می‌توان به برقراری ارتباط حسی بین معلم و دانش‌آموز، نظم و ترتیب و کیفیت مناسب آموزش اشاره کرد.
محمدحسین دارایی گفت: با روند خوب واکسیناسیون فرهنگیان و آغاز اجرای واکسیناسیون دانش‌آموزان شرایط مساعدی برای حضور در مدارس فراهم شده است.
وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۹۵ درصد معلمان نهاوند واکسینه شده‌اند و مقدمات تزریق واکسن دانش‌آموزان پایه دوازدهم نیز فراهم شده است.
دارایی با اشاره به اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس به‌صورت تدریجی خواهد بود گفت: مدارس روستایی و عشایری با ۱۵دانش‌آموز از ابتدای مهرماه و مدارس روستایی تا ۳۰ نفر نیز در هفته دوم یا سوم مهرماه در مدارس حاضر می‌شوند.
وی افزود: در مدارس پرجمعیت تا ۳۰۰ نفر حضور دانش‌آموزان از ابتدای آبان‌ماه و مدارس بالای ۳۰۰ نفر در نیمه دوم آبان‌ماه به صورت گروه‌بندی انجام می‌شود.دارایی با بیان اینکه در تمام مدارس کمیته سلامت تشکیل شده است، گفت: در تمام مدارس شورای مدرسه متناسب با شیوه‌نامه‌ها باید زمینه حضور دانش‌آموزان را فراهم کنند.
وی افزود: با آغاز سالتحصیلی بیش از ۲۶هزار دانش‌آموز که ۵۶درصد آنها ابتدایی هستند در ۲۳۱ آموزشگاه و ۹۳۵ کلاس درس حاضر می‌شوند و به‌صورت مجازی یا حضوری آموزش‌های درسی را فرامی‌گیرند.

پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان
 جایگاه ارزشمند تزکیه و تعلیم در قرآن کریم ایجاب می کند دستگاه تعلیم و تربیت در کانون توجه قرار گیرد تا سعادت و کمال جامعه تضمین شود؛ چراکه آموزش و پرورش به عنوان محور توسعه، نقش مهم و سازنده ای در تعالی و پیشرفت جامعه و ساختن آینده ای درخشان برای شهروندان دارد.
 این که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) معلمان را افسران پیشرفت جامعه نامیده اند و بر تربیت انسان‌های مؤمن، خردمند، متفکر و اندیشمند، دانشمند، با نظم، با انصاف، دارای اخلاق اسلامی به عنوان خروجی آموزش و پرورش تأکید دارند، نشان از این جایگاه ارزشمند دارد.
در زیست بوم جدید و شرایط کرونایی شاهد جلوه های زیبایی از ایثار و جهاد در امر مقدس تعلیم و تربیت بودیم و معلمان عزیز به عنوان جهادگران آموزشی اجازه ندادند کوچک ترین وقفه ای در تحصیل دانش آموزان عزیز ایجاد شود.
اکنون در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و بهار تعلیم و تربیت یقین داریم که با تلاش و همت معلمان و والدین محترم که نقش مهمی در این راستا دارند، جریان تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور به بهترین شکل دنبال شد.   
ضمن تسلیت اربعین حسینی، گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس و آرزوی توفیق برای دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت به ویژه فرهنگیان ارجمند، دانش آموزان عزیز و اولیای محترم آنان، امیدواریم همواره شاهد تعالی آموزش و پرورش و رشد و شکوفایی فرزندان ایران اسلامی در همه صحنه ها باشیم.

پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان
  بار دیگر بهار تعلیم و تربیت از راه رسید و صحیفه‌ نورانی دانش با همت و تلاش دانش‌آموزان و صاحبان کسب علم و کمال ورق خورد. درخت علم و دانش در آستانه شکفتن قرار گرفت و چرخ نیلوفری در مقابل عظمت و سترگی دانش سر تعظیم فرو آورد.
تقارن بهار تعلیم و تربیت با اربعین حسینی(ع) و هفته دفاع مقدس، پیام‌آور رسالت بزرگی است که سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش با نثار خون خود در مدرسه عاشورا و در تاریخی ترین کلاس درس بر دوش ما نهاده اند و شاگردانی در این مکتب تربیت شد که درس عشق، ایثار و شهادت را از مولا و مقتدای خود آموخته‌ اند.
امسال در شرایطی به استقبال سال تحصیلی جدید می رویم که در  زیست بوم جدید معلمین به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور در جهت ارتقاء کارایی کیفی و کمی آموزش و پرورش افق های تازه ای را فراروی فراگیران و متربیان گشوده اند. در سال تحصیلی گذشته هم جلوه های باشکوه و سترگی از دانش، خلاقیت، ایثار و فداکاری فرهنگیان فرهیخته در پرورش و آموزش فرزندان و آینده سازان این مرز و بوم به شیوه مجازی و غیر حضوری را شاهد بودیم که باعث گردید به رغم شیوع کرونا، جریان تعلیم و تربیت همچنان استمرار داشته باشد.
این جانب ضمن تسلیت اربعین حسینی(ع) و گرامیداشت یاد و نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعین حرم و سلامت و ارج نهادن به ایثارگری ایثارگران و خانواده های صبور آنان، تجدید پیمان با آرمان های امام امت و پیروی از منویات مقام‌ معظم رهبری(مدظله العالی) و آرزوی توفیق برای دولت خدمتگزار، آغاز سال تحصیلی جدید را به همه همکاران فرهیخته ام، دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی تبریک عرض می نمایم  و از خداوند متعال سربلندی مستدام برای میهن سراپا افتخارمان، ایران اسلامی مسألت دارم.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی