سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: دانش آموزان مقطع ابتدایی همزمان با هفته کودک و نوجوان با کارکردها و اهمیت حفظ محیط زیست آشنا می شوند.

شناسه خبر: 11838

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا ، معصومه پارچیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: به منظور آشنایی گروه سنی هفت تا ۱۱ سال یعنی دانش آموزان دوره ابتدایی برنامه هایی شامل مسابقه نقاشی و پرسش و پاسخ محیط زیستی پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هماهنگی های لازم برای برگزاری برنامه حضوری و چهره به چهره البته با رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری فیزیکی صورت گرفته است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: زمین به عنوان تنها سیاره میزبان انسان، در این سال‌ها دچار آسیب های فراوان به ویژه در زمینه محیط زیست شده که مهمترین علت آن نا آگاهی نسبت به اهمیت محیط زیست و بی توجهی به مولفه اثرگذار آموزش های محیط زیستی بوده است.

پارچیان افزود: نقش کودکان در حفظ محیط زیست بسیار مهم و موثر است و می توان با آموزش کودکان، از این طریق اهمیت محیط زیست و حفظ آن را به دیگر اعضای خانواده منتقل کرد.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان از سنین پایه باید با اهمیت محیط زیست آشنا شوند اضافه کرد: بهره گیری از ظرفیت مدارس برای هدایت افکار و اندیشه ها به سمت حفاظت از محیط زیست گام موثری برای نهادینه کردن اخلاق محیط زیستی در کودکان است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار ادامه داد: آموزش حفاظت از محیط زیست از سال های اولیه زمینه ای برای پرورش نسلی مسئولیت پذیر و آگاه است.

پارچیان بیان کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار همزمان با هفته کودک و نوجوان در راستای آگاهی بخشی و آموزش کودکان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حمایت مالی بخش خصوصی در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی، برنامه های آموزشی و فرهنگی متنوعی را در نظر گرفته که امید است نقش موثری در آموزش محیط زیستی کودکان ایفا کند.

اجرای ۵۰۰ برنامه از ۱۶ مهر همزمان با آغاز هفته کودک و نوجوان در استان همدان شروع شده است.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی