سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/8/8 19:20:41
سیدهادی مصطفوی:

ضرورت تسریع در بازنگری و اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر

نظر به اینکه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است ضرورت دارد در راستای اصلاح سیاست در نحوه اعمال مجازات در حوزه تقنینی در بازنگری قانون تسریع گردد.

شناسه خبر: 11916

به گزارش نشاط شهر به نقل از واحد اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان، سیدهادی مصطفوی، معاون محترم دادستان عمومی و انقلاب همدان در حقوق عامه در سومین جلسه کمیته حقوقی و قضائی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: نظر به اینکه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است ضرورت دارد در راستای اصلاح سیاست در نحوه اعمال مجازات در حوزه تقنینی در بازنگری قانون تسریع گردد. 

   معاون محترم دادستان عمومی و انقلاب همدان تصریح کرد: ضروری است سیاست تقنینی به سمتی پیش رود که خلاءهای موجود در قانون مبارزه با مواد مخدر را مرتفع نماید در حال حاضر در قانون فعلی مناطق مرزی و مناطق آزاد تجاری مغفول مانده است قوانین مشابه در امر مبارزه با مواد مخدر همانند قانون مبارزه با مواد روانگردان، قانون مبارزه با پولشویی، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات پراکنده‌ای هستند که ضروری است بخش‌های از آن در قانون مبارزه با مواد مخدر تجمیع گردد. 

   مصطفوی در ادامه اظهار کرد: باید در خصوص مبارزه با مواد مخدر قضازدایی صورت پذیرد و اقدامات ایجابی به نحوی باشد تا زمینه ارتکاب جرائم مرتبط فراهم نگردد. 

   وی با بیان اینکه پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی را یکی از اساسی‌ترین اقدامات کنشی در خصوص کاهش مصرف مواد مخدر می‌باشد معضلات اعتباری، تقنینی و اجرائی را مانع تحقق اهداف دانسته و به تعمیم و گسترش سیاست‌های جناحی اصلاحی در خصوص مبارزه با مواد مخدر را مورد تأکید قرار دادند. 

   معاون محترم دادستان عمومی و انقلاب همدان در خاتمه ابراز کرد: تدوین آئین دادرسی ویژه موادمخدر و ارجاع برخی موضوعات غیر ضروری به کمیسیون‌ها از جمله کمیسیون اعتیاد و درمان در خصوص معتادین و مصرف داروهای متادون به جای محاکم نیز نقش موثری در کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا خواهد داشت.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی