سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

شوراهای اسلامی شهر و روستا مهمترین نهاد مدنی حاکمیتی هستند که نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع جرم و تحقق حقوق شهروندی دارد.

شناسه خبر: 11991

به گزارش نشاط شهر به نقل از، واحد اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان، حسین عسگری، مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در جمع اعضای شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد:شوراهای اسلامی شهر و روستا مهمترین نهاد مدنی حاکمیتی هستند که نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع جرم و تحقق حقوق شهروندی دارد.

وی تاکید کرد: تأمین حقوق شهروندی به افزایش مشارکت اجتماعی کمک خواهد کرد و عموم مردم حق دارند در هدف‌گذاری توسعه شهری مشارکت نمایند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ابراز کرد: ارتقاء آگاهی حقوقی مردم  یکی از مولفه‌های مهم در تأمین حقوق شهروندی است به همین دلیل توسعه شهر و ساماندهی شهرنشینی در گرو حقوق متقابل شهروندان و مدیران شهری قرار دارد.

عسگری با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نهادمردمی تاثیرگذار مهمترین کانون آموزش حقوق شهروندی هستند، خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر و روستا با ایجاد ارتباط مستمر با فرهیختگان جامعه موجب اجرای برنامه‌های مدون، شفاف و مستحکم با رویکرد توسعه و گسترش عدالت اجتماعی در جامعه خواهند کرد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی