سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

احداث زمین چمن صالح‌آباد سال‌هاست که خاک می‌خورد و آرزوی پای جوانان این بخش دست‌نیافتنی و غیرممکن شده است. 15سال از کلنگ‌زنی این زمین می‌گذرد و هنوز جوانان صالح‌آبادی چشم انتظار مسئولان استان هستند تا شاید گوشه‌چشمی نیز به این پروژه نیمه‌کاره داشته باشند.

شناسه خبر: 11993

به گزارش نشاط شهر، تکمیل این زمین به قدری طولانی شده است که حتی صدای اعتراض نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی را درآورده است و فوتبال‌دوستان و اهالی ورزش خواهان تسریع در تکمیل این پروژه شده‌اند.

این پروژه در سال 1385 کلنگ‌زنی شد و با گذشت 15سال اهالی فوتبال این شهر در حسرت افتتاح آن به‌سر می‌برند.

صالح‌آباد که روزگاری با داشتن تیم‌های متعدد در روستاها و بخش حرف‌های زیادی برای گفتن داشت متأسفانه روز به روز به رکود رفت و امروز دیگر خبری از تیمداری در این شهر نیست. در سال‌های نه چندان دور، بزرگان فوتبال استان همچون محمد بهگندم و محمدکاظم اولیائی در این شهر مربیگری می‌کردند و تیم‌های صالح‌آباد حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

 با آغاز پروژه زمین چمن فوتبال صالح‌آباد به رکود رفت

 مسئول هیأت فوتبال بخش صالح‌آباد گفت: قبل از اجرای پروژه زمین چمن، با وجود اینکه زمین خاکی بود، فوتبال این شهر بسیار پررونق بود و ورزشکاران زیادی به خود جذب می‌کرد که به دلیل طولانی شدن پروسه زمین چمن تمام تیم‌ها متلاشی و امروزه فقط یک تیم آن هم به‌صورت غیررسمی و تفریحی فوتبال را دنبال می‌کند.

اصغر جعفری ادامه داد: هم اکنون در بزرگسالان هیچ تیمی فعالیت ندارد و تنها تیم‌های نوجوانان و پیشکسوتان تمرین را به‌صورت تفریحی انجام می‌دهند. با توجه به هزینه‌بر بودن تیم باشگاهی، تیم باشگاه پیام ثبت شده، اما به دلیل نبود حمایت و اسپانسر مالی فعالیتی ندارد.

وی بیان کرد: فوتسال در سالن‌های ورزشی فعال بوده و قرار است در بهادربیگ مسابقات لیگ برتر را برگزار نماییم.

مسئول اداره ورزش‌وجوانان بخش صالح‌آباد نیز گفت: از سال 1385 زیرسازی، زه‌کشی و جدول‌گذاری زمین چمن طبیعی صالح‌آباد آغاز شده که به خاطر کمبود آب و هزینه‌های بالای نگهداری به چمن مصنوعی تغییر یافت و در 4 سال گذشته هم هیچ اقدامی برای این زمین چمن انجام نشده است.

داود یاری با بیان اینکه سازمان توسعه اماکن ورزشی کشور تاکنون با چندین پیمانکار قراردادمنعقد کرده که به دلیل میزان تورم قرارداد منتفی شده است، ادامه داد: با وجود پیگیری و بازدید مسئولان شهرستان و استانی از پروژه، این پروژه  هنوز به سرانجام نرسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر صالح‌آباد نیز گفت: زمین چمن صالح‌آباد قرار بود سال 1397 از محل ماده 48 تکمیل و به بهره‌برداری برسد که به دلیل افزایش قیمت‌ها، پیمانکار قرارداد خود را لغو کرد.

جلال بهزاد‌مقدم افزود: از سال 1399 مطالعات جدید پروژه انجام و پیمانکار جدید نیز معرفی و منتظر تخصیص بودجه است. با وجود پیگیری‌های فراوان از وزارت ورزش‌وجوانان و اداره‌کل و... متأسفانه اعتبارات برای نماینده و استانداری که نفوذ دارد، مبالغ خوبی به پروژه‌ها اختصاص می‌دهند و برای چندین پروژه اعتبار کلی در نظر گرفته می‌شود بدون اینکه به  برخی از پروژه‌های ریالی اختصاص یابد.

وی از مسئولان ذی‌ربط و به‌ویژه استاندار و نماینده مردم خواست برای تخصیص اعتبار به پروژه‌ 15ساله زمین چمن و تکمیل آن اهتمام ورزند، تا این انتظار به سر آید.

فتح‌ا... توسلی، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار با سجادی، وزیر ورزش‌وجوانان خواهان تکمیل زمین چمن مصنوعی شهر صالح‌آباد شد و از آن به عنوان مطالبه جدی و به‌حق مردم صالح‌آباد یاد کرد. 

 

مینا ابراهیمی

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی