سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/9/6 15:51:19

نـــان از امــروز گــران می‌شود

رئیس اتحادیه نانوایان استان: کیفیت نان استان رتبه ۵ کشوری دارد

شناسه خبر: 12023

 به گزارش نشاط شهر به نقل از روزنامه همدان پیام، نان نیز پس از مشکلات مربوط به کمبود آب و برق و افزایش نوبتی قیمت انواع کالاها از قافله عقب نماند، با توجه به افزایش هزینه تولید و لزوم ترمیم قیمت نان طبق مصوبه اعلام شده، از اوایل هفته جاری قیمت تمامی انواع نان به‌طور میانگین ۵۰ تا ۵۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و تمامی واحد‌های خبازی ملزم و مکلف به اجرای نرخ‌نامه یاد شده با رعایت نکات لازم هستند.
رئیس اتحادیه نانوایان استان از افزایش 55 درصدی قیمت نان در استان خبر داد و گفت: از امروز قیمت نان از 50 تا 55 افزایش می‌یابد، اما سهمیه‌بندی نانوایان همانند روال گذشته خواهد بود و همچنین لازم به ذکر است هیچگونه تغییر قیمتی در نرخ آرد و گندم صورت نگرفته است.
ابوذر گل‌محمدی با اشاره به اینکه این روزها پروتکل‌های بهداشتی تا حد توان از سوی نانوایان رعایت می‌شود، بیان کرد: تنها صنفی که با شیوع کرونا تعطیل نشد نانوایی‌ها بودند و تا حد توان نیز بهداشت را رعایت می‌کنند، اما برخی مسائل به توان آنها برمی‌گردد.
وی افزود: خوشبختانه نان تولیدی همدان از لحاظ کیفی در سطح کشور رتبه خوبی را دارد که طبق پژوهشکده غلات کشور، رتبه ۵ کشوری را به خود اختصاص داده است.
رئیس اتحادیه نانوایان استان با بیان اینکه نان سنگک ماشینی و سنتی یارانه‌ای نوع یک به وزن ۴۵۰ گرم، هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود، ادامه داد: نان تافتون و لواش محلی سنتی نوع یک به وزن ۲۲۰ گرم ۷۵۰ تومان، نان لواش یارانه‌ای به وزن ۱۱۰گرم ۴۵۰ تومان، نان بربری یارانه‌ای نوع یک به وزن ۴۱۰ گرم به قیمت هزار و ۲۰۰ تومان عرضه می‌شود.
گل‌محمدی افزود: نان تافتون و لواش محلی یارانه‌ای نوع 2 به وزن ۲۲۰ گرم ۹۰۰تومان، نان بربری یارانه‌ای نوع 2 به وزن ۴۱۰ گرم هزار و ۶۰۰ تومان و نان‌سنگک ماشینی و سنتی یارانه‌ای نوع 2 به وزن ۴۵۰ گرم، 2 هزار تومان عرضه می‌شود.
وی گفت: سنگک یک‌رو با ۱۰ گرم کنجد با سایر افزودنی‌های خشک و مجاز ۵۰۰تومان و سنگ 2رو با ۲۰ گرم کنجد و افزودنی‌های اشاره شده، هزار تومان افزایش قیمت دارد.
رئیس اتحادیه نانوایان استان بیان کرد: رعایت تمامی نکات بهداشتی و استفاده از لوازم بر اساس دستورالعمل‌های مرکز بهداشت و ستاد کرونای استان است، مردم در صورت هرگونه انتقاد، شکایات و پیشنهادات با شماره تلفن ۱۲۴ بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان و شماره تماس ۱۳۵ اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان همدان تماس بگیرند.
گلمحمدی در پایان به ساعت کاری نانوایان اشاره کرد و افزود: ساعت کار نانوایی‎ها در نوبت صبح از ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۹ صبح، نوبت ظهر  از ۱۰ و 30 دقیقه تا ۱۳ و نوبت عصر نیز از 16 الی 18 و 30 دقیقه و در 6 ماه دوم سال 15 و 30 دقیقه تا 18 است.
همچنین فرماندار همدان با تأکید بر اینکه افزایش قیمت نان رضایت نانوایان و افزایش کیفیت آن را در پی دارد، گفت: با توجه به افزایش تورم در 2 سال گذشته و پایین بودن قیمت نان در این مدت اقدامات کارشناسی بسیاری برای افزایش نرخ انواع نان صورت گرفته است که از اوایل هفته جاری به‌صورت رسمی اجرایی می‌شود.
محمدعلی محمدی با بیان اینکه نظارت بر کیفیت و بهداشت نانوایی‌ها در اولویت قرار دارد، بیان کرد: شفاف‌سازی در حوزه آرد و نان از ابتدای فرایند تا انتها در دستور کار قرار دارد، همچنین تعادل‌سازی پخت نانوایی‌ها در ایام تعطیل بر اساس منطقه و محلات نیز برنامه‌ریزی می‌شود.
گفتنی است، علاوه بر نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط بر عملکرد نانوایی‌ها، مردم نیز در امر نظارت مشارکت لازم را داشته باشند.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی