سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/9/29 17:37:18
در دیدار با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با دکتر اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه مطرح شد:

رویکرد پیشگیری از وقوع جرم باید مبنای علمی داشته و آثار و برکات آن در جامعه ملموس باشد

در حال حاضر مقوله پیشگیری از وقوع جرم بعنوان یک اولویت اساسی باید مدنظر کلیه مسئولین و آحاد جامعه باشد و بعنوان یک نیاز عمومی تبدیل گردد.

شناسه خبر: 12100

به گزارش نشاط شهر ، دکتر اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در دیدار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با  ضمن قدردانی از اهتمام رئیس کل دادگستری استان همدان در راه‌اندازی کمیته‌های معتذرین و مصلحین در استان همدان؛ با بیان مطالبی پیرامون حساسیت امر پیشگیری از وقوع جرم بیان کرد: در حال حاضر مقوله پیشگیری از وقوع جرم بعنوان یک اولویت اساسی باید مدنظر کلیه مسئولین و آحاد جامعه باشد و بعنوان یک نیاز عمومی تبدیل گردد. 

   وی با تاکید بر اینکه باید پیشگیری از وقوع جرم مبنای علمی داشته و آثار و برکات آن در جامعه مشهود باشد، اظهار کرد: اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان‌ها باید اثرگذار باشد و انعکاس آن در سطح جامعه نشان‌دهنده هدفمند بودن برنامه باشد. 

   معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به نقش مهم پیشگیری از وقوع جرم در عدالت ترمیمی پرداخته و اظهار کرد: دیدگاه حبس‌گرایی باید جای خود را به عدالت ترمیمی داده و از ظرفیت‌های موجود در اصلاح مجرمان و پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد. 

   دکتر عباس نجفی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ضمن تشریح عملکرد استان به موانع و چالش‌های پیشرو در اجرای برنامه‌ها پرداخته و اظهار کرد: اجرای اقدامات ابتکاری و خلاقانه در سطح استان باعث گردیده به نحو محسوس شاهد کاهش ورودی پرونده به مجموعه قضایی استان باشیم. 

   وی ادامه داد: ابداع طرح‌های مبتکرانه باعث گردیده نهادهای شبه قضایی در کنار نهادهای قضایی نقش پویا و فعال‌تری را بخود گرفته و در کاهش ورودی پرونده موثر باشند. 

   معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با اشاره به ایجاد طرح ابتکاری ستاد تألیف قلوب توسط جناب آقای دکتر عدالتخواه، رئیس کل محترم دادگستری استان همدان اظهار کرد: طرح استفاده ار ظرفیت کمیته معذرین، مصلحین و وکلای مصلح در ماه‌های ابتدایی اجرای آن توانسته اثرات و برکات مطلوبی را داشته باشد و بی شک ادامه اجرای آن زمینه کاهش ورودی پرونده‌ها را به دستگاه قضایی بدنبال خواهد داشت.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی