سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/10/4 13:36:37
استاندار همدان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع شهرستان بهار:

منشا بخشی از مشکلات استان آمارهای غلط است

جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بهار باحضور استاندار، هیئت همراه و نماینده مردم بهار و کبودراهنگ و تعدادی از مدیران کل استان در فرمانداری بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 12115

به گزارش نشاط شهر، در ابتدای این جلسه فرماندار بهار به تعدادی از مشکلات شهرستان از جمله ، مشکل تهیه خاک سفال در لالجین، احداث ناحیه صنعتی شوریجات و ترشیجات در مهاجران، ساماندهی تریلی سازان در سه راهی زاغه اشاره کرد.

 

در ادامه سه کارخانه تولیدی بزرگ شهرستان همچون شرکت فولاد صبانور ایرانیان، شرکت تولیدی فرنچ فرایز و کارخانه نشاسته الوند به بیان موانع و مشکلات خود در راه اندازی واحدهای تولیدی پرداختند و موانع مطرح شد و با بحث گفتگو با مدیران کل بررسی شد.

 

در ادامه حسین توسلی، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ اظهار داشت: کارهای بزرگی در بحث تولید انجام گرفته که نیازمند حمایت است، از بانک ها تقاضا داریم که موانع را کمتر کنند ، هر جا نیاز به رایزنی با تهران بود به من اطلاع دهید تا تمهیدات لازم را در این باره فراهم آورم.

 

در ادامه استاندار همدان اظهار داشت: نگاه دولت سیزدهم به تولید منبعث از سخنان رهبری است؛ رئیس جمهور نیز با تاسی بر سخنان رهبری وارد کار شده است و هم اکنون دو موضوع سلامت و معیشت مردم مورد توجه است.

 

قاسمی فرزاد اظهار داشت: بخشی از مشکلات ما در استان به علت آمارهای نادرست  است، وقتی آمار بیکاری را پایین اعلام می کنیم بودجه اختصاص یافته به استان نیز کمتر می شود.

 

استاندار همدان به سرشماری دوباره شهرستان همدان اشاره کرد و گفت: امسال شهرستان همدان به صورت پایلوت سرشماری شد، ۱۳۰ هزار نفر جمعیت آن  بیشتر شده است و رتبه بیکاری نیز از یک رقمی به عددی دو رقمی رسیده است، لذا حمایت همه جانبه از تولیدی ها نیاز است تا بتوان درصد اشتغال را در استان بالا ببریم.

 

وی ادامه داد: قیمت بعضی کالاها در عرصه جهانی افزایش یافته و بانک ها با توجه به این موضوع باید به سرمایه گذاران کمک نمایند، بخش های خصوصی نیز باید به کارشان سرعت ببخشند تا دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/ص

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی